Akut Root hjälp!

Discussion in 'Desire HD' started by Galaxy44, Jul 30, 2011.

1. Galaxy44

Galaxy44 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu har jag rootat! men måste man göra något mer för att köra MIUI ? Måste man S-OFFa eller någpt liknande... kör Desire HD

MODS: jag är ny här men var är root forumet?

2. Speedmaster

Speedmaster Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Akut?!?
    Tror du att den är brickad?
    Om inte så är "akut" lite onödigt att ta till med i en tråd.
    (jag tror inte att den är brickad)

Last edited: Jul 30, 2011
  3. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

En allmän rootsektion finns dessvärre inte. Vissa telefonmodeller har en dedikerad sektion till ROM-filer och utveckling och då hör frågor i stil med denna hemma där. Finns inte en sådan får du posta i din telefonspecifika sektion.

Flyttar till Desire HD.

4. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja du måste ha S-OFF för att kunna flasha in en annan ROM.
    Har du det så skulle du kunna installera ROM Manager och klicka in på Download ROM och välja MIUI och sedan klicka vidare där, välj att göra en hel restore annars kommer du nästan garanterat få fel.

Annars kan du flasha det manuellt genom att gå in i Recovery Mode (stäng av helt, håll ner volym - och sätt igång), välj att göra en restore av allt och rensa cachen sedan välj att flasha en zip från sdkortet. Då har du såklart laddat hem MIUI's senaste och lagt den direkt på sdkortet.

5. Galaxy44

Galaxy44 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Allt är nu fixat, men HBOOT säger cant find image pc100.zip något och sen vill den att man ska uppdatera. har gjort detta utan större framgång. Nu kör jag
    MIUI men funderar på att byta till CM7 Gillas det eller inte ? är CM7 bättre på något vis..

6. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kör CM7 på mina telefoner. Har alltid gillat CyanogenMod, gillar mer vanilla Android än något annat ihop meck som Sense osv.

Du kan göra en nandroid backup på din nuvarande ROM och sedan reseta och slänga in CM7, gillar du inte det så är det bara att återställa backupen (det görs i Recovery Mode).

Jag tycker klart du ska testa det. Telefonen känns mycket snabbare och batteriet håller klart mycket längre än stock ROM, iaf på min.
    Tog ut min telefon från laddaren igår för/eftermiddag någon gång och nu har jag 71% batteri kvar :D kör nightly.
    Dock stänger jag av 3G och WiFi när jag inte använder det osv, sparar riktigt med batteri. Bara släng in en widget på din homescreen så blir det lätt att toggla av/på.

Jag kör med CyangogenMods "Power Control"-Widget som man kan modifiera lite själv.