Problem: Akut! USB fungerar inte till download mode!

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Svajen, 27 sept 2011.

1. Svajen

Svajen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej!

Min polare och jag flashade MIUI till hans Samsung Galaxy S förut. För att få det att fungera behövde man en kernel (cm7-galaxys-initial-kernel.tar) som vi också flashade. Versionen var rätt buggig, så han ville gå tillbaks till Cyanogenmod 7 med Recovery i Clockworkmod. När vi gjorde det och startade telefonen blev det tusen olika färger på telefonen och ingenting mer hände.

Jag vet (eller antar till 99%) att problemet är kerneln, och att felet vi gjorde var att göra en recovery innan vi bytt tillbaks kerneln han använde med Cyanogenmod 7.

Nu när vi skulle gå in i Download Mode så hittar inte telefonen datorn via USB, så det går inte att byta.

Nu när jag startar telefonen är det en ikon, med en telefon till vänster, en skylt med ett utropstecken i mitten och en dator till höger, vilket betyder att det inte går att koppla ihop den med en dator.

Vad ska vi göra? Han ska iväg och resa i morgon och är mycket tacksam för tips. :)

2. Svajen

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

USB-anslutningen löste sig! Nu däremot är det ett jäkla problem här...

När download mode äntligen funkade installerade vi den ordinarie kerneln som användes förut med Cyanogenmod 7 (Hardcore-speedmod-i9000).

Nu när vi gick in i CWM så är menyerna nya mot förut. Det var samma till en början när han först installerade detta, men efter det blev det en annan version (?) av Clockwork Recovery med orange text.

Testade också att göra en Recovery till en tidigare Backup, men det blev error; både på Recovery ALL och att försöka göra en recovery på varje del manuellt.

Det gick inte att roma Cyanogenmod 7 heller...

Jag installerade Dark_Core_1.4_cwm.zip i recovery, eftersom jag tänkte att det kunde vara den som var den CWM-versionen han använde förut.

När jag öppnar det står det följande längst ner på skärmen:

E: Can't mount /dev/block/stl11
    (File exists)
    E: Can't mount CACHE:recovery/command
    E:Can't mount /dev/block/stl11
    (File exists)
    E: Can't mount CACHE:recovery/log
    E: Can't open CACHE:recovery/log
    E: Can't mount /dev/block/stl11
    (File exists)

Ungefär samma feltext kommer upp när jag försöker installera en ROM.

Någon som vet vad som är fel?

Last edited: 27 sept 2011
  3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

nu har du använt en kernel som inte ens fungerar till miui eller cm 7... enklaste är.. eller kasnke tom kravet att dra in en helt ny release med tex odin. ezbase gb borde funka bra

Svajen gillar detta.
  4. Svajen

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fast Hardcore-speedmod-i9000 borde fungera till CM7... iallafall enligt: Samsung Galaxy S: Full Update Guide - CyanogenMod Wiki

Men det är konstigt eftersom hans CWM hade orange text och denna hade den vanliga gröna färgen på texten. Det borde ju antyda att det är någon annan CWM han hade förut när allt fungerade.

Vet någon vilken det kan vara?

Ska be han testa ezbase gb i allafall!

Förresten, när man installerar en ny kernel, man behöver inte göra en wipe eller liknande innan? Eller är det bara att installera så den ordinarie kerneln ersätts?

5. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    749

MINA ENHETER

Och det är för att få cwm inför flashningen av cm 7,en.samsung kenel funkar inte på cm7

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

6. Svajen

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Aha. That makes sense!

Men jag kommer inte ihåg att jag installerade någon annan kernel till honom när vi först flashade CM7. Eller... jag har något svagt minne att jag fixade någon Darky kernel till honom.

Vilka kernels fungerar till CM7? Hur ska vi gå tillväga? Kommer backupen jag gjorde åt honom innan flashningen att fungera vid byte till "rätt" kernel?

7. Alucard-

Alucard- Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Denna funkar fint :http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1053304
    Sedan kan du slänga ett öga i GalnetMIUI tråden under roms. Där har du några till.
    Sen skall du alltid köra ett cleaning script vid kernal flashning. Tror det finns länk till det i GalnetMIUI tråden också.
    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

8. Svajen

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Testade den, och lyckades få CWM-versionen som följer med, men romen kunde inte installeras. Den klagade på SD-kortet igen...

Men jag följde denna guiden:

Samsung Galaxy S - how to go back to a stock ROM after installing Darky's ROM

Och återställde telefonen till stock. Nu går den att använda i alla fall! Polaren är överlycklig.