Akut!: Vattenskadad telefon?

Diskussion i 'Allmänt' startad av inact_0025, 8 aug 2014.

1. inact_0025

inact_0025 Guest

Hej! Behöver lite snabb hjälp, har oerhört begränsad åtkomst till internet då jag är utomlands (använder min laptop ifall någon undrar över åäö). Jag råkade tappa min rätt nya telefon i havet (från bryggan) och den har i två dagar inte gått att starta (la den direkt i rispåse), idag startade den men skärmen går inte att trycka på. Hela min semster finns där i bilder och jag måste ha tag på dem! Då jag har telefonlås kommer jag inte åt bilderna om jag ska försöka göra det via datorn. Kan jag på något sätt slå in koden via datorn om jag kopplar ihop den med telefonen?

En annan fråga som inte har med detta att göra, en bra och billig sida att låsa upp en telefon som är nätverkslåst till atnt (eller liknande heter företaget) i USA?

2. Etzolin

Etzolin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Vilken telefon gäller det?

3. inact_0025

inact_0025 Guest

Note 3 för vattenskada,

Iphone 4s för upplåsning.

4. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 219

MINA ENHETER

Irrelevant egentligen men företaget heter AT&T men uttalas ungefär atnt som du skrev. Där n då är förkortning av "and" som är tecknet &.

5. inact_0025

inact_0025 Guest

Ingen som har svar på hur jag kan rädda bilderna?

6. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 219

MINA ENHETER

Om det bara är touchen som slutat fungera så kanske det går att koppla in en mus eller tangentbord med en OTG-adapter och mata in koden på det sättet.

7. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Själv skulle jag skita i riset vilket jag endast tror kan duga i saltkar och satsa på en ugn i 60 grader kanske. Är det saltvatten den badat i är risken större att du inte får igång den pga tuffare korrosion.
    Det ligger inte ris i hemelektronik du köper, det ligger silica gel i http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kiselsyragel men ugnen är nog effektivare här, värmen påskyndar avdunstningen.

Det är hyfsat stor chans att den hoppar igång så att du kan rädda bilderna men all koppar ärgar i kontakt med vatten och salt och ger skador i varierande utsträckning. Jag håller tummarna för dig!

Skickat från min SGP521 via Tapatalk