Alarm app som aktiverar INTERNA radion

Diskussion i 'Applikationer' startad av sica06, 8 december 2012.

1. sica06

sica06 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Vill vakna upp på morgonen genom telefonens egna radio på högtalar-ljud. Kanalen är ju förinställd så den behöver bara aktiveras och sen ska högtalarna på. Finns sådan app?

De appar jag har hittat har bara internet-radio. Inte alltid kanalen finns jag vill ha eller så har jag inte uppkoppling.

2. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Tasker heter appen som löser detta åt dig.

Jag har ställt in Tasker så att den startar Tunein klockan 05:59 varje vardag. Tunein är förinställt på P1 så jag vaknar alltid till morgonekot.

Om du är ovan vid att använda Tasker så finns det massor av guider på bland annat Youtube.

Lycka till

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

3. sica06

sica06 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Jag har använt Tasker tidigare för andra ändamål, inte för att jag lärde mig appen jättebra. Känner dock att detta är som att skjuta kanonkulor mot myggor då jag inte ska ha Tasker till annat. Orkar inte heller sätta mig in i Tasker igen. Finns det verkligen ingen app med syftet jag efterfrågar?

4. sica06

sica06 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu trots allt fixat Tasker. Jag får den att öppna Radio-FM (intern radio som får signal via antenn; går inte på 3G nätet och drar data) som planerat, MEN den vill inte sätta igång högtalarna trots att jag har lagt Speaker phone i tasklistan. Har även lagt en fördröjning innan speaker phone aktiveras utifall appen inte är redo direkt vid start. Har letat på nätet utan svar. Hjälp, någon?