Alarm-funktionen

Diskussion i 'Tattoo' startad av Tempore, 4 jan 2010.

1. Tempore

Tempore Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Jag har använt min mobil som alarm på morgonen hur länge som helst och det har funkat perfekt ända tills jag köpte min Tattoo. Hur svårt kan det vara att ställa in ett alarm som ska väcka mig på morgonen?

Tydligen svårt.

Inställningarna är gjorda. Jag har ställt in tiden, vilka dagar det ska gälla - den ska vibrera - klickat i önskat alarmljud, höjt ljudet på alarmljudet - klickat i boxen att just detta alarmet ska gälla. Men ändå så går larmet inte igång på morgonen.

Det konstiga är att när jag ska testa ifall larmet funkar så ändrar jag tiden för alarmet. Säg att klockan är 0858 och jag sätter alarmet 0900, bara för att testa - DÅ funkar det, alarmet går igång kl 0900. Men när jag sätter in mitt alarm 0630 - ja då ringer det inte dagen efter.

Vad kan vara fel? Någon inställning som jag har glömt bort?

2. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Många med Hero har råkat ut för det här, finns någon tråd som du säkert finner om du söker. Verkar vara HTC/Sense som är orsaken på något sätt. Vet inte om de har kommit fram till någon lösning i tråden, men se till att du inte har någon task killer som dödar klockan av sig själv.

3. Tempore

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu när du säger det så är det ju självklart, min taskkiller stänger av mitt alarm varje gång jag tar "Kill all items" så då försvinner mitt alarm. Jag har nu uppdaterat taskkiller och nu finns det en funktion som man kan välja vilka program som ska vara undantag för taskkiller - så nu borde det funka. Om inte så får jag ta bort taskkiller.

4. Helena S

Helena S Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En enkel följdfråga, som kanske är uppenbar och onödig, men ändå:

Stänger du av telefonen på natten?

5. Tempore

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, jag stänger inte av den. Men den mest logiska förklaringen jag kan komma på nu är att min TaskKiller stänger av alarmet när jag har tömt min taskkiller och då försvinner mitt alarm. Jag får testa mitt alarm nu efter uppdateringen och se ifall det blir en förbättring.