Alarm med avslagen X10 mini?

Discussion in 'X10 Mini/Mini Pro' started by Butatista, Jun 6, 2010.

1. Butatista

Butatista Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej alla,

Med alla tidigare SE-telefoner som jag har haft så har larmfunktionen funkat även när telefonen är avstängd men på X10 mini måste man tydligen ha telefonen påslagen för att alarmet ska funka.

Detta kanske är en självklarhet med alla Androidtelfoner (X10 mini är min första så jag är en riktig nybörjare på det här), jag har ingen aning, blev dock lite förvånad när jag upptäckte att det var en försämring jämfört med över fem år gamla lurar.

Man kan ju hamna i en situation då man inte har möjlighet att ha laddaren i under natten och då vill man ju inte att telefonen ska ligga och dra batteri bara för att alarmet ska funka på morgonen.

Någon som vet något om detta? Finns det någon Alarm-app som fixar det hela?

Tack

/Martin

2. CogD

CogD Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Är inte säker, men jag tror att det är något som gäller alla androidtelefoner. Tvivlar på att det skulle gå att lösa med en app eftersom det är funktioner som ska köra när operativsystemet inte är laddat.
    Håller med om att det är lite klent att det inte funkar, speciellt när man är van att göra så sedan 15-16 år tillbaka.

3. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det gäller alla androider. Men telefonen ska inte dra mycket batteri alls över en natt i flygplansläge.

Värre är dessa spontana omstarter som verkar drabba de flesta androider. Och så ligger den där o begär pin-koden i stället för att dra i gång larmet i tid och man försover sig.

4. Butatista

Butatista Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok, tack för svar. Då var det som jag misstänkte att det inte funkar på Android. Bra tips att slå på flygplansläge, det hade jag inte tänkt på.:)

5. Stranders

Stranders Kid Droid Medlem

MINA ENHETER