Alarm med avslagen X10 mini?

Discussion in 'X10 Mini/Mini Pro' started by Butatista, Jun 6, 2010.

1. Butatista

Butatista Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej alla,

Med alla tidigare SE-telefoner som jag har haft så har larmfunktionen funkat även när telefonen är avstängd men på X10 mini måste man tydligen ha telefonen påslagen för att alarmet ska funka.

Detta kanske är en självklarhet med alla Androidtelfoner (X10 mini är min första så jag är en riktig nybörjare på det här), jag har ingen aning, blev dock lite förvånad när jag upptäckte att det var en försämring jämfört med över fem år gamla lurar.

Man kan ju hamna i en situation då man inte har möjlighet att ha laddaren i under natten och då vill man ju inte att telefonen ska ligga och dra batteri bara för att alarmet ska funka på morgonen.

Någon som vet något om detta? Finns det någon Alarm-app som fixar det hela?

Tack

/Martin

2. CogD

CogD Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Är inte säker, men jag tror att det är något som gäller alla androidtelefoner. Tvivlar på att det skulle gå att lösa med en app eftersom det är funktioner som ska köra när operativsystemet inte är laddat.
    Håller med om att det är lite klent att det inte funkar, speciellt när man är van att göra så sedan 15-16 år tillbaka.

3. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det gäller alla androider. Men telefonen ska inte dra mycket batteri alls över en natt i flygplansläge.

Värre är dessa spontana omstarter som verkar drabba de flesta androider. Och så ligger den där o begär pin-koden i stället för att dra i gång larmet i tid och man försover sig.

4. Butatista

Butatista Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok, tack för svar. Då var det som jag misstänkte att det inte funkar på Android. Bra tips att slå på flygplansläge, det hade jag inte tänkt på.:)

5. Stranders

Stranders Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Man kan ju tycka att SE kunde lagt in ett hårdvaru-alarm, eftersom det är något som många använder telefonen till, speciellt när man är ute och reser!

6. PerB

PerB Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hoppsan! Nu när man köpt sig en ny fin telefon upptäcker man att det finns vissa nackdelar med en smartphone, är ju som en liten dator, vilket innbär att man måste ha igång telefonen under natten om alarmet skall fungera! Detta känns kanska dåligt men men som ni skiver man kan alltid sätta telefonen i flygplansläge om man vill spara på batteritiden.

7. johnnylongbow

johnnylongbow Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är så fruktansvärt sunkigt att man inte kan stänga av telefonen för alarmets skull. Och sen läser man om omstarter om gör mig ännu mer vansinnig. Hade jag bara kunnat hade jag lämnat tillbaka skiten. Men telia informerade mig snällt att det inte var tillräckligt för att reklamera telefonen. Så nu måste jag väl sälja den och köpa en iphone istället. För de ska i alla fall funka.

8. Josefsson

Josefsson Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Fråga till er som har omstarter, använder ni taskkillers? jag har iaf inte varit med om en sedan jag slutade med ATK... värt att prova

9. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Avslagen Iphone = icke fungerande alarm. Så i detta fallet hjälper det inte att byta. Precis som föreslaget tidigare så sätt telefonen i flygplansläge.

Omstarter är extremt sällsynta (iaf på båda mina android lurar, en magic och en x10 mini) och precis som nämnt tidigare så beror det ofta på att man använt någon form av task killer.

10. MrHydrodynamic

MrHydrodynamic Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Aldrig varit med om någon omstart alls på min, och då har jag haft den sedan "start" och den är på nästan jämt, batteriet räcker ju löjligt länge och laddtiden är kort, så jag ser inte problemet! ;)

11. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Har inte heller några spontana omstarter, varken på min Mini eller Pro.

tror sådant i dom flesta fall på vad som installerats på telefonen och inte på telefonen som sådan.

Tycker man läser om det bland alla tillverkare och oftast kommer man fram till att det var Taskkiller eller liknande som ställer till problemet.

12. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu är vi lite OT, men vad jag har sett så är oftast att köra utan taskkiller det första folk som har randomomstarter testar. Och det brukar inte hjälpa. :P