Alarm på Nexus One?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Tysken77, 8 april 2010.

1. Tysken77

Tysken77 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte en N1 för ett par dagar sedan, det är min första "smart phone" och då även min första Android.
    Gillar den så här långt men nu behöver jag hjälp..
    Alarm? Finns det inget orginal?
    Måste jag ta hem en app skulle jag uppskatta tips om någon stabil och enkel alarmfunktion.

Har sökt i forumet men lyckas bara hitta trådar som rör andra telefoner och tidigare versioner av Android.

Tackar på förhand.

2. Friedman

Friedman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jodå det finns alarm.
    Om du går in i clock-appen och sen har du en ikon längst ner till vänster med en väckarklocka på. Tryck på den och du kommer till Alarm-inställningarna.

3. Tysken77

Tysken77 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ahaaaaa!
    Jag hade inte ens kollat in den klockappen, trodde bara den gjorde att man fick en stor analog klocka på displayen :)

Tack för hjälpen.

4. Eiktyrner

Eiktyrner Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänk bara på att inte stänga av telefonen efter att du satt ett alarm, så som man kan göra på äldre telefoner. Det fungerar inte på samma sätt med en Android-lur så du måste ha på den under hela natten för att den ska ringa på morgonen.

Jag brukar köra ett återkommande alarm vid 8 tiden, Locale (app från market) fixar så att den är ljudlös och vibrationen avstängd fram tills dess. Locale bör du spana in om du inte redan gjort det.

5. Minuet

Minuet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Mig veterligen behövs inte Locale för att själva larmet skall ringa, sätter du telefonen på ljudlös ringer larmet ändå.
    Dock kan jag förstå meningen med Locale om man vill att telefonen skall kunna ringa när någon ringer och man inte vill slå om den själv.

6. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Någon som upplevt att alarmfunktionen är buggig? Jag har normalt ett alarm på 06.10 men en kväll ställde jag om den till 06.25 istället. Morgonen efter ringde alarmet både 06.10 och 06.25. Efteråt kunde jag konstatera att det bara fanns ett alarm och att det va satt till 06.25.

7. Eiktyrner

Eiktyrner Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det stämmer bra att man inte behöver Locale för alarmets skull. Det var mer ett tips på en bra app. Med tanke på att i de äldre lurarna kunde man stänga av telefonen under natten hade man aldrig problem med att folk ringde när man sov. Nu måste man ju ha igång den under natten och då är locale jäkligt smidigt för att slippa samtal medan man sover.

För min del fungerar alarmet utan problem.