Alarm som fungerar

Diskussion i 'Hero' startad av cribbe8, 8 apr 2010.

1. cribbe8

cribbe8 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Är det bara jag som har problem med det j..la alarmet. Det funkar ibland.
    Har provat det vanliga alarmet och även enhanced alarm clack 1.7, men inte heller den kan man lita på.
    Kör taskiller, kan det ha något med saken att göra.
    Finns det någon bättre task app där man kan lägga till program på ignorelist?

2. Benji

Benji Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har alarmet men ingen taskkiller, det har funkat klockrent för mig. Jag älskar larmet jämfört med andra larm jag haft tidigare, mest p.g.a. att jag kan ställa in vilka veckodagar den ska ringa osv.
    Det kan nog ha med T.K. att göra då kanske?

3. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Jag kör Advanced Task Manager, den har en exclude-list på program som aldrig skall dödas.

4. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Varför inte bara avinstallera de buggiga appar ni har som ni behöver döda manuellt?

5. Vicelead

Vicelead Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade samma problem innan, både med och utan Taskkiller.
    Kunde vakna efter att klockan borde ha ringt, efter ett knapptryck på klockan kunde jag se den uppdateras till rätt tid och därefter ringa!?

Eftersom jag laddar telefonen varje natt så löste jag det så att jag använder mig av "Kaloer clock". Sätter aldrig på viloläget så telefonen är på med svag bakgrundsbelysning hela natten, ser ut om en klassisk digital väckarklocka...

6. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Original programvaran från HTC är ganska buggig, att alarm inte fungerar har jag inte varit med om men det förvånar mig inte direkt. Innan jag bytte till en hemmasnickrad rom så tappade min Hero bort kalender notifieringar. HTC support svar om det var typ "oj, det var ju inte bra" och sen hände det inget mer med det.

7. mrphille

mrphille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

För mig funkade alarmet lite si och så till en början. Jag misstänkte att det inte gick igång alls men börjar faktiskt tro att problemet beror på det, iofs sjuka, faktum att volymen av någon konstig anledning sänks till halva vid omstarter etc. Eftersom jag sover tungt misstänker jag att larmet med en tystre signal inte lyckades väcka mig. Därför installerade jag sound manager och ställde upp larmet på max. Har sedan dess aldrig försovit mig pga alarmet iaf.

8. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Kan vara att du åkt på alarmvolym buggen i HTC Hero.

https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=50338&postcount=3

9. mrphille

mrphille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Mkt möjligt. Hade faktiskt shutter sound ibockad. Stängde av den nu eftersom jag ändå väldigt sällan använder kameran. Dock har jag inte haft problemet sedan jag installerade sound manager.

För övrigt måste jag säga att det är fantastiskt hur du/ni hittar felkällor som att shutter sound skulle vara ibockad och få alarmsignalen till noll.

10. cribbe8

cribbe8 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Äh, jag provade med lite olika task program och alarmet funkade inte med något av dem. blir till att skrota alarm clock appen. Finns det något sätt att få andra alarmsignaler med orginal klockan? lite tråkiga alarm på den.

11. logaritm

logaritm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag började använda Kaloer clock som tänd klocka på natten men har på senare tid enbart använt den som alarm, vilket har fungerat perfekt för mig! Har i princip inte testat telefonens inbyggda alarm men är otroligt nöjd med Kaloer clock's inställningsmöjligheter. Gillar att kunna ställa in maxvolym och hur länge musiken ska vara på "fade in".

12. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Eller så kanske det kan vara läge att skippa taskkillers helt, dom ställer bara till mer skada än dom gör nytta.

För att få egna ljud är det bara att skapa en mapp på minneskortet som heter "alarms" och lägga ljuden där