Alarm vägrar gå igång

Discussion in 'Blade' started by Zexin, Dec 29, 2010.

1. Zexin

Zexin Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjenare!

Har haft min underbara Blade lite mer än en vecka nu och är verkligen hur nöjd som helst.
    Inte hunnit roota den än, så kör fortfarande på orgrinal rom:en.

Jag har ett jätteskumt problem med larmet, något liknande wifi-problemet(att den vägrar starta efter sleep).
    Jag sätter på väckarklockan som vanligt, ungefär 7-8 timmar framåt i tiden,
    MEN problemet är att den inte ringer efter den angivna tiden, den bara passerar den tidpunkten och börjar räkna ner till dagen därpå (har testat med både avstängd mobil och påslagen).
    Högtalarna funkar hur bra som helst , så de är inte det.
    Jag har även testat köra kortare larm, mellan 15 minuter till en timma, och då fungerar det klockrent.

Någon som har någon aning om vad detta är för fel, om det är ett problem som går att lösa som privatist eller om man måste lämna in som DOA?

Tack på förhand!

2. JLindberg

JLindberg Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Du har händelsevis ingen taskkiller som ligger i bakgrunden och auto-dödar processer, skulle ju kunna vara det som stör. Skulle förklara varför kortare alarmtider inte försvinner då den isåfall inte skulle hinna döda applikationen.

3. Zexin

Zexin Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad fantastiskt dum jag känner mig nu!
    Det verkar vara det som krånglade till det hela, men det vet jag med säkerhet imorgon, om jag försover mig igen eller inte!

Tack!