Alarmet låser sig?

Diskussion i 'Wildfire' startad av Vetauriel, 9 okt 2010.

1. Vetauriel

Vetauriel Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    vet inte om nån annan har problem med det här men jag har upptäckt att om man sitter och håller på med telefonen, t.ex skriver ett sms, och så går alarmet, så kommer inte den vanliga "stänga av alamet"-möjligheten. faktum är att det inte kommer upp nån möjlighet att stänga av alarmet ALLS, och jag måste varenda gång stänga av telefonen för att få den att sluta plinga. Jävligt. Störande.

Nån som har upptäckt det här, eller vet hur man stänger av alarmet när det väl börjat ringa?
    Det här är mest störande för mig eftersom jag har alarmet inställt på att ringa 22.00 varje kväll, och då sitter jag ibland och snackar med folk samtidigt. HJÄLP!

2. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102

MINA ENHETER

Detta ska provas. Jag upplevde nåt liknande när jag testade en alarm-app som väckarklocka men inte vågade lita på den utan hade telefonens alarm aktiverat att ringa strax efter. Och just som jag stängde av test-appens alarm så startade det andra nånstans i bakgrunden utan möjlighet att stänga av.

3. Vetauriel

Vetauriel Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Yes, exakt! Blir samma sak om man har två alarm ställda för nära varandra och då råkar stänga av den första alarmet precis när det andra går igång. Väckte hela huset (dvs mig själv och katten då..) nån morgon pga det. Störande. Vore kul om det fanns nåt sätt att stänga av alarmet utan att stänga av telefonen, den är ju inte direkt snabbstartad heller..

4. iNDePeNDeNt

iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Tjejen har samma problem var och varannan dag.. Och då har hon inte gjort annat med telefonen då hon sovit... Men kanske kan vara så att larmen "krockat", som någon beskrev det... Skulle va grymt om någon hade en lösning.. alt att HTC får tummen ur och har fixat det till 2.2 uppdateringen. Om den nu kommer någon gång.

5. Emil.H

Emil.H Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

För mig funkar det som de ska!!!