Albumcover i mp3-taggen…bugg i android?

Diskussion i 'Allmänt' startad av ErOx, 26 februari 2011.

1. ErOx

ErOx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tjenare!
    Jag har stött på ett väldigt irriterande problem.
    Jag har ett gäng med mp3:or med inbakade covers som jag har lagt in i telefonen.
    Dock lyckas inte telefonen visa alla covers med rätt låt, utan den kanske får till dom första 10-20 låtarna jag spelar rätt och sen är det samma cover på resten. Raderar jag sen medialagringen i telefonen och låter den scanna om SD-kortet så kan det vara 10-20 andra låtar som omslaget stämmer på osv, alltså aldrig samma.

Och nej att dela in dom i album och köra en lös jpg i mappen är ingen ide. Det är ju sällan som alla låtar på en hel skiva är bra, därav är det en jäkla massa olika artister och låtar som jag har uppdelade i genre-mappar istället.

Kan sägas att jag har precis samma problem med både min HTC Desire och min Samsung Galaxt Tab.
    Båda är orootade.

Någon som har råkat ut för samma bekymmer och har en lösning?

Enda ”lösningen” som jag har kunna hitta är att spela upp musiken med PowerAMP då den gör en egen ”medialagring” osv av SD-kortet (använder alltså inte androids inbyggda som alla andra spelare verkar göra) och i den spelaren fungerar alla omslag med låtarna som dom ska. Sålänge man kör i ”folder-miljö” vill jag ha en ”list-miljö” så säger PowerAMP ifrån att den kommer använder androids egna medialagring och då fungerar alltså inte omslagen igen…

Jag har sökt i forumet efter en lösning, men inte kunnat hitta någon med samma bekymmer.

Hoppas ni hänger med på vad jag menar :)

Just de, vet inte om jag har lagt detta i rätt forumsdel, men flytta tråden om den ligger fel.

//ErOx