Albumproblem

Diskussion i 'Hero' startad av Robbish, 15 aug 2009.

1. Robbish

Robbish Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skaffade mig en Hero idag på elgiganten i nordstan och får säga att jag är mycket nöjd än så länge. Det finns väl vissa små saker man stör sig på men mitt största och allvarligaste problem är att albumet krashar hela tiden. Då menar jag inte nån gång ibland utan varje gång och det känns som det blir värre.

Felmeddelandet:
    Jag har sökt runt lite på google och det generella meddelandet verkar vara vanligt, dvs The application [insert app] .... men jag har inte hittat nåt om album. Om nån har en lösning som jag inte hittat så skulle det vara mycket uppskattat.

2. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag testade också att googla runt lite på ditt felmeddelande Robbish men hittar inget specielt vettigt för just det meddelandet.

Dock kom jag över en annan grej där de diskutera hur dessa felmeddelandena är lite för generella för den vanliga användaren. Där rekomenderade de istället att man använde ADB (Android Debug Bridge) för att kunna få fram ett bättre felmeddelande.

ADM - Android Wiki kanske kan hjälpa dig lite på traven. Ladda helt enkelt ner SDK:t koppla in telefonen och försök få fram andra felmeddelanden. Så har du något nytta att googla på. Eller eventuellt en buggrapport att skicka till HTC.

3. Robbish

Robbish Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det verkar som om jag löst det. Efter jag installerade sdkt så körde jag adm logcat och försökte öppna albumet. Det visade sig att den kastade nullpointerexception och jag gick då in i fotokatalogen på telefonen för att kolla om där var nåt mystiskt.

Mycket riktigt så låg där tre tomma jpg-filer och efter jag tagit bort dem fungerar det fint. Nästa steg blir väl att luska ut var de kom ifrån...