Alcatel 1 5033F har börjat trycka själv på stäng fönster (knappsats) stup i kvarten

Diskussion i 'Allmänt' startad av Kloppstock, 6 jan 2026 kl 01:02.

1. Kloppstock

Kloppstock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Damp-enheten har alltså på senare tid börjat att random trycka ner stäng knappen (o) (cirkeln) på alla fönster som lämnas öppna för länge helt godtyckligt vad nu länge är, det kan röra sig om allt från 2 sekunder in på ett nyöppnat fönster eller till 7-14 minuter av passivitet när tidtagaruret står och rullar t.e.x, och man ser hur knappen (o) spöktrycks in trots att ingen mänsklig hand rör enheten

knapp.jpg

Och efter nedstängningen av fönstret till skrivbordet så svajpar enheten ofta även<-----vänster från 1 av dom 4 arbetsfönstren med appar vi har på skrivbordet, en helt meningslös dubbeltryckning, och det jag vill visa med det är att enheten lever sitt eget ologiska liv varför den minst sannolika förklaringen är om det skulle existera någon tangentbords inställning i Alcatel som reglerar för detta som jag ska ha råkat ställa om av misstag, men troligare är att skärmjäveln eller enheten i stort håller på att gå sönder va?, är det kanske inte såhär en smartphone beter sig när den har fått vattenskada?

Räcker det att byta glas-skärmskyddet som ligger över tangentbordet eller är det inuti processorn felet är?
    Jag har utvecklarläget aktiverat, tror ni det finns nån inställning där som kan stoppa den från att bete sig?