Alcatel ot 995 - batteri slut - lönar det sig att byta?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Ms Sally, 11 nov 2014.

1. Ms Sally

Ms Sally Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    Telefon 2:
    Sony Xperia L1 (G3311)
    Platta:
    Huawei MediaPad m5 8 lite
    Ja, llönar det sig att byta?
    Batteriet har ju aldrig räckt speciellt länge, men nu efter två års normalanvändning är det skrattretande :P dåligt. Eftersom min budget inte är så stor funderar jag på att ev köpa nytt batteri snarare än ny telefon, men nångång har jag hört sägas att det inte är batteriet egentligen, utan nånting med laddningen, så att det kanske inte hjälper att byta batteri då? Orginalbatteri är på 1500 mAh men nu finns det ersättningsbatteri på 1750mAh har jag sett.

Kan tillägga att laddningen nu går i rekordfart, även från nästan 0 till 100 på ingen tid alls!

Tacksam för synpunkter :)

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 304
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ptja, hittar du ett batteri billigt på exempelvis eBay är det nog ingen dum idé. Batteriet är ju dessutom enkelt att byta på Alcatel One Touch 995.

1750 mah, 153kr med frakt från Tyskland: http://www.ebay.com/itm/HANDY-AKKU-...807?pt=DE_Handy_PDA_Akkus&hash=item43baaf946f

Jag föredrar att beställa från Tyskland och UK framför HongKong då man slipper vänta så förfärligt länge och sedan brukar grejerna också komma fram :)

3. torbjorn

torbjorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Aha - precis vad jag sökte efter! Tack tack.