Aldrig använt IRC - hur kommer jag igång med Andchat?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av gosa, 9 sept 2010.

1. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Hej Alla!

Kalla mig gammalmodig, eller kalla mig totalt oinsatt, eller annat valfritt epitet, men jag har aldrig någonsin använt IRC.

---
    *plats för alla skrattsalvor*
    ---

Nu har jag - eftersom jag börjar se på det här med att så småningom roota - börjat följa Unrevoked's arbete med att få fart på senaste versionen hittat till en webbsida som följer (eller vad det nu kallas) en kanal (?) som heter #unrevokedtest (http://webchat.freenode.net/?channels=unrevokedtest)

Skitintressant tyckte jag när jag började läsa folks inlägg, och utvecklarnas och andras svar. Själv bryr jag mig - just nu - inte särskilt mycket i om jag kan göra inlägg eller inte, men jag tycker det är rätt intressant att följa vad som sägs.

Såå.. jag googlade lite och laddade ner Andchat.
    - Men vad gör jag sen? Eftersom jag aldrig testat detta vet jag inte vad som ska in var (skrev in #unrevokedtest i serverfältet, men det var ju inte helt rätt).

Finns det någon intressant guide därute som är tillräckligt "för dummies" för mig eller finns det kanske någon här som kan förklara vad jag ska göra?

Tack på förhand,
    /gosa

2. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Först måste du skapa en anslutning till servern som kanalen ligger på. I det här fallet är det freenode.

Lägg till detta:
    Server name: Freenode
    Server Adress: chat.eu.freenode.net
    Autojoin: unrevokedtest
    Ställ in nicknane etc.

Spara och anslut.

3. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Jisses vad enkelt det verkade helt plötsligt!
    :D

- Tack för hjälpen!