Hej! Jag börjar på ganska eller ja super irriterad på att diverse återförsäljare av Archos 101 ändrar sitt datum för leverens hela tiden. Ena dagen ska det vara i lager den 30/11 sen ändras det till 11/12 så här håller de på hela tiden upplever jag. När kommer den in i lager "på riktigt"!?
Det är inte alls ovanligt att butiker ändrar datum lite då och då. De datum som de får från distributören skrivs ofta som leveransdag. Problemet är ju då när disten bara får några st och butiken får då ändra datum igen. Det bästa vore bara om butiken skrev inget datum alls innan de har något bekräftat då många datum är just förhoppningar.
Tyvärr funkar det ju inte på det viset. Har de inget datum så blir folk rabiata och mailbombar kundtjänst flera gånger per dag med frågor om leveranstid. Se på "förbokningar"-tråden för Desire HD för skräckexempel...
Jag vet att det inte fungerar så men man måste ju vara lite cynisk i alla fall Har jobbat i stor butik själv så vet precis hur det fungerar om man inte har datum.