Övrigt: Alla dessa problem!

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Murubu_66, 16 nov 2013.

1. Murubu_66

Murubu_66 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Läser här på forumet om alla problem som folk har, alla som förväntansfullt väntar på nästa uppdatering från Samsung och problemen som kommer med uppdateringen! Jag var exakt likadan för några månader sen, men sen vågade jag mig på att roota telefonen och jag kan säga att jag har aldrig varit mer nöjd med mobilen än vad jag är nu! Man får den senaste Android versionen, man väljer själv vilken gränssnitt man vill ha, vilka appar som ska vara kvar oavsett om det är system app eller ej!

Tips till alla är att ni tar steget och rootar, ni kommer inte ångra er! Min S4-a går jämt på 700mb RAM, ca. 1,3gb är alltid fritt och telefonen "flyger" fram som aldrig förr fast jag har mer saker i den och myyyycket mer inställning möjligheter än vad jag nånsin har haft!

2. Obetsak

Obetsak Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Bara att roota gör knappast det du påstår. Det intressant är vad är det du har gjort med root som fått dessa effekterna. Root minskar vaken ram-användande eller ger dig några nya versioner av android.

3. ZiMMeN

ZiMMeN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

De han försöker säga är nog att med ROOT/RECOVERY så har man möjligheten att byta ROM.
    Och med de välja vad man själv vill ha!

Samt att med ROOT så kan du visst få mer RAM ledigt, de går att välja vilka systemappar du vill ska starta å inte.
    De är så mkt mera fördelar med ROOT

Murubu_66 gillar detta.
  4. Obetsak

Obetsak Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jo jag förstår att det är det TS menar men det är inte vad TS skriver. Jag säger inte att något är omöjligt med root men bara för att du har det får du inte mer minne eller några andra fördelar för den delen. Om det är någon som läser detta och inte redan vet detta redan blir de inte klokare av vad TS skrivit.

5. Murubu_66

Murubu_66 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag menar att jag laddade ner GE rom till s4-an, en avskalad version med kanske 7-8 appar förinstallerade, alltså hade jag ingen bloatware förinstallerat! Sen har jag själv laddat ner det som JAG behövde, inte det Google eller Samsung tror att jag behöver. La in GravityBox och finslipade utseendet på allt så som jag vill ha det! Ram minnet ligger hela tiden runt 700mb, ca.500mb när jag startar upp luren!
    Det jag ville säga var att man har mer möjligheter att fixa saker och ting som man vill ha det när man rootat!

Obetsak gillar detta.