Alla hatar Tele2 men jag är ju nöjd?

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av shadewind, 23 sept 2010.

1. shadewind

shadewind Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ska förnya mitt abbonnemang och har i dagsläget Tele2 Snackis. Har kört Tele2 i ett år nu och har aldrig haft några problem. Dock så undrar man ju om man verkligen ska stanna kvar när det verkar finnas ett stor hat mot Tele2 hos många konsumenter.

Min fråga är alltså, finns det någon anledning att byta om jag nu inte haft några problem? Vad är det som gör att en del är så fientligt inställda till just Tele2?

2. Kentomen

Kentomen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    73

MINA ENHETER

Om du aldrig haft några problem, priset är det rätta och du är nöjd så är väl ett byte ganska så onödigt.
    Varför folk är fientligt inställda till Tele2, Microsoft, Apple, SJ och en rackarns massa andra företag är väl för att dom torskat pengar och tid på dom.
    Själv hyser jag agg mot Livets Ord, mest för att dom är så påträngande (som tandvärk & telefonnasare ungefär).

3. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Haft Tele2 i 7 år och varit nöjd hela tiden. Har kommit över ett kompis student nu också, så då är det väldigt prisvärt.

4. andysign

andysign Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    Helnöjd med tele2, bytte från tre efter 8 år och dom har bara gått neråt hela tiden!
    Med tele2 har jag täckning överallt.
    billig samtals taxa.

Det ända tråkiga är att ska man ha en telefon med så kostar det runt 200 extra i månaden

5. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

samma här, bra priser och lyhörda.
    Har aldrig haft egentliga problem med tele2, de lyssnade på mig när jag beskrev problemet med att komma åt googles servrar förra sommaren t.ex.

Fakturorna går dessutom att avläsa till skillnad från host... de andra...
    sen "mitt tele2" som bjuder på mer specade fakturor vilket de andra tar betalt för.

6. Laj.

Laj. Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kör också Tele 2 sedan urminnes tider utan i princip några som helst problem. Det enda jag har att klaga över är när jag kontaktade dem via kontaktformuläret på deras (Comviq) så fick jag ett mail tillbaka efter en vecka att de inte använde den tjänsten längre...
    ...tjänsten är för övrigt fortfarande kvar på deras hemsida.

7. emil.s

emil.s Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja Tele2 är det inga fel på. Lite bristfällig täckning på vissa ställen, men mycket bättre än förr. :)

8. pleter

pleter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har haft nu tele2 i snart 8 år, inga som helst problem.

9. hmf

hmf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har Tele2 på firman där jag arbetar. Själva tjänsten har fungerat rimligt bra och priserna är låga men deras företagskundsupport har vid flera tillfällen visat sig fungera väldigt dåligt. I ett fall hade jag fått ett sms från dem om att min månatliga 5 GB datatrafik var slut, vilket verkade orimligt. Hos deras support fick jag under en timme prata med åtta (8!) olika personer innan den sista till slut hade hört talas om att detta berodde på en bugg i deras system... Jag framförde synpunkten till deras klagolinje om att det verkar märkligt att dylika kunskaper inte kunde spridas mellan de anställda men möttes av likgiltighet.

Just nu sitter jag och bollas mellan teknisk support och beställningsavdelning angående ett annat problem, en reklamation av ett 3G-modem som inte fungerar som det ska. Avdelningarna (som verkar sitta på olika håll) skyller på varandra och ingen vågar/kan/vill lösa problemet.

För företagsanvändare kostar faktiskt varje timme i deras support en hel del pengar i uteblivna inkomster vilket gör mig frustrerad.

10. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag tror att Tele2 numera är bättre än sitt rykte. Har haft Tele2 i drygt 5 år nu och har mest positiva erfarenheter. För 3-4 år sen hade jag en del problem med avbrutna samtal och ibland försvann täckningen helt under nån timme på natten. De problemen verkar dock vara lösta sen länge och nu är det ytterst få samtal som bryts.

Kundtjänsten har jag mindre bra erfarenhet av. Efter en kort utlandsresa för några år sedan fick jag en räkning som var nästan 3 ggr så hög som den skulle vara. Jag vägrade att betala och fick tjafsa nästan 1 år innan de gav sig. KTIB var också inblandade men de kunde inte göra så mycket. Det var inte förrän jag förklarade för Tele2 att jag inte tänkte betala en enda krona innan jag sett en specifikation på vad varje samtal hade kostat som de helt plötsligt accepterade det jag sa att jag borde betala.

11. Zkeeter66

Zkeeter66 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag har haft Tele2 för min IP-tele sedan dom startade upp som nr1 i svedala för en massa år sedan.
    Inte problemfritt, men då man låg ifrontlinjen så tålde man det...
    När det gäller mobil så är min erfarenhet sedan tidigare att bodde du norr om Uppsala och mer än 5km från en europaväg så kunde du glömma tele2...
    Har haft praktisk erfarenhet av det i S-vall då man såg huvudsändaren och hade noll mottagning med tele2 då telia/halebop låg på max...
    Har troligen blivit bättre, men den erfarenheten är tillräckligt för att jag inte ens ska skänka en tanke till dom...

12. Nth

Nth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Om TS inte har upplevt några problem med Tele2 är det ju bara onödigt att byta. Sen är det ju inte bara Tele2 som har missnöjda kunder, alla operatörer har det. Sen ligger väl kanske Tele2 lite i blåsvädret efter den där efterdebiteringen som de gjorde pga växelfel eller vad det var.

Personligen så har jag träffat folk som säger att Tele2, Telia, Telenor eller 3 (bara att välja) är det struligaste de varit med om. Sen har jag även träffat folk som säger raka motsattsen så det handlar mest om personliga erfarenheter och vad man har för förväntningar på sin operatör.

13. Niklase

Niklase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Haft tre telenor Telia tre och tele2. Ända alternativen för mig e tele2 eller halebop/Telia. Har iphone 4 nu med tele2 och har bra gsm och 3G täckning!