Problem: Alla hör mig oerhört dåligt vid telefonsamtal.

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av ovard, 29 apr 2014.

  1. ovard

    ovard Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag ber om ursäkt om jag verkar upprörd men min One vart stulen och till detta så följde det 3 veckor av totalt kaos ifrån försäkringsbolag, polis, Halebop etc.

    Som trådtiteln säger så har jag ännu inte fått något annat än "jag hör dig inte, viskar du?" till svars när jag pratar i min telefon. Om jag tar bort telefonen ifrån mitt öra och talar DIREKT in i mikronen på telefonen/headsetet så hörs jag skapligt, korrekt, även med headset. Dock inte via BT eller så, bara med medföljande headset och den inbyggda mikronen i telefonen.

    Jag har gjort tester med div appar och andra metoder men då detta verkar vara ett vanligt problem så börjar jag faktiskt tappa tilltron till både denna produkt och LG i helhet med tanke på hur dessa problem hanteras.

    Jag har försökt med varenda inställning, blåst telefonen, knackat på och smekt den. Omvartannat så har jag googlat och bara konstaterat att ingen med detta problem verkar få bukt med det.

    Jag är nu så desperat att jag har rootat och tänker byta ROM på den, om jag inte kan lösa detta själv så säljer jag eller lägger ifrån mig telefonen bara. Egentligen så hör väl detta hemma i "snabba frågor, snabba svar" men jag behöver verkligen inte höra hur jag antagligen gjort fel eller borde skicka in den på service. Bara tanken på att skicka in den för lagning får mitt blod att koka. Repor, felsökningsavgifter då inget fel konstateras, repetera 3x innan reklamation godkänns...

    Så, har ni haft detta problem? Hur löste ni det? Kan jag få pengarna tillbaka utan att behöva krångla? Vilken rom rekommenderar ni?

    Tack på förhand, ta det lugnt nu. Mina nerver är inte på topp.
     
  2. Berg82

    Berg82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2013
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag löste det inte inte på något sätt, sålde min och köpte en Nexus 5, med samma problem.

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
     
  3. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 879
    Mottagna gillanden:
    531

    MINA ENHETER

    Du har uppenbarligen en trasig produkt som du inte vill skicka in på lagning, ja, då är det väl soporna som gäller. Alla tekniska prylar kan komma trasiga eller defekta det är därför det finns garanti.

    Jag antar att alla du pratar med har svårt att höra dig och i så fall är det bästa att du ringer till Halebop(eller vilka du nu köpt telefonen utav) som får göra en felanmälan och på så sätt får felet bekräftat, eller går in till en butik och ringer deras telefon så de kan höra.

    Vad har LG sagt till dig när du pratat eller chattat med dem om problemet?
     
    tonii gillar detta.
  4. phooey

    phooey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kanske samma problem som beskrivs i denna tråd?
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=107381

    Jag fick min utbytt på garantin med liknande problem, och det blev inte bättre. Antennen är väl helt enkelt dålig i många G2-exemplar, alternativt har dålig kompatibilitet med vissa operatörer.

    Prova att stänga av 4G och se om det fungerar bättre då.
     
  5. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Antennen har knappast något med ljudkvaliteten att göra, ljudet är digitalt så antingen hörs det eller så hörs det inte.
     
  6. phooey

    phooey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Du får nog läsa på lite mer om GSM/CDMA, det är inte som en HDMI-kabel eller optisk ljudkabel som är direktansluten end-to-end. ;) Samtalskvaliteten varierar faktiskt med signalstyrkan/störningar. Framförallt blir den påtagligt sämre med mycket störningar/förvrängningar om det är väldigt dålig signalstyrka, det tror jag de flesta varit med om någon gång.

    I fallet i tråden jag länkade handlar det ju dock om att signalen tappas helt stundvis under samtalet, och då är det ju såklart svårt för andra sidan att höra en och vice versa.
     
  7. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Utan att läsa på kan jag ändå dra slutsatsen att om motstående sida tycker man hörs svagt så har det inte med antennen att göra. Inte minst som det uppenbart fungerade via bluetooth.
     
  8. phooey

    phooey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När jag haft problem med röstsamtal över min G2 så har det yttrat sig genom att det blir så mycket störningar stundvis att man knappt hör vad den andra säger och vice versa.

    När det blir mycket störningar i brukar det lösa sig för mig också om man tar bort telefonen från örat, t.ex. kör högtalare, det beskrivs i tråden jag länkade. Förmodligen för att signalstyrkan förbättras då man inte blockerar antennen på samma sätt. En spekulation, liksom din.
     
  9. benbom

    benbom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis samma problem med min G2:a, den är just nu inskickad för felsökning via Halebop, väntar med spänning på svar för att se vad de säger.

    Det folk jag pratar med beskriver det som att jag är "väldigt långt borta" eller "pratar i en burk", trots att jag har ca 2cm från munnen till micken. 4G avstängt eller inte gör ingen skillnad, inte heller om jag pratar med högtalare aktiverad.
     
  10. phooey

    phooey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fick precis samma problem igen vid ett samtal igår, riktigt frustrerande. Prova att ringa om två gånger utan att det hjälpte, sedan stängde jag även av 4G och det blev fortfarande störningar/på andra sidan klagades det på att jag "låter långt borta".

    Lustigt, för tidigare har jag upplevt att det fungerat att stänga av 4G. Däremot verkade det spela roll hur jag höll telefonen...

    Som sagt, jag fick en ny på garantin och problemet kvarstår. Har också halebop, får gå förbi en telia-butik för felsökning nån dag. Har tidigare haft kontakt med halebops kundtjänst som påstår att nätet är OK där jag bor iaf.
     
  11. superbimmer

    superbimmer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Övrigt:
    Huawei Watch
    Jag har precis samma problem med min telefon, alla gnäller på att jag sitter i en burk och pratar. Har varit sugen att skicka in min på lagning men jag känner mig tveksam till att det är ett hårdvarufel.
    Det som gör mig tveksam är att när jag provar att ringa till skypes "provtelefon" där man ringer ett låtsassamtal för att få höra hur man själv låter så är ljudet kristallklart.
    Så det är därför jag är tveksam att skicka in den.