Alla ikoner försvinner...

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av JaPe011, 24 dec 2010.

1. JaPe011

JaPe011 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    Har kollat runt lite på forumet och hittar inte ett svar på mitt problem.
    Sedan jag uppdaterade till 2.2 så har jag med jämna mellanrum drabbats av att samtliga ikoner försvinner på de 5 sidorna och att funktionen för att lägga till en ikon eller genväg är "gråad" Är det någon mer som drabbats av samma sak. Jag misstänker att det kan var en del av fumligheten med att ha ett hölster (ja jag vet att det är fjolligt, men det räddar den från repor.. ;) för jag har noterat att det är väldigt lätt att komma in i funktionen då det kommer upp en papperskorg och man kan dra och släppa en hel menysida. Men det förklarar inte varför jag inte kan återställa allt genom att lägga till dem igen via vänster knappen och "lägg till". Någon klok med idéer?
    Mvh
    /Janne

2. Xerfas

Xerfas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2
    Telefon 2:
    Apple iPhone 8+ 256GB
    Platta:
    Apple iPad Pro 256GB
    Det hände mig efter ungefär varannan omstart. Det var den största anledningen till att jag valde att lägga in en icke original rom. Det blev Darky's rom som nu är uppe i version 7. Nu får jag inte längre det problemet.

3. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Fabriksåterställ luren :)

4. JaPe011

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Twisted1:
    om du menar fabriksåterställningen som man gör via "Inställningar" så gör jag den varje gång som ikonerna försvinner. Finns det någon annan form. Det tråkiga är ju att man tappar ju alla mess och prg som man laddat ner och får göra om det arbetet med jämna mellanrum.

Xerfas:
    Hmm. finns det något mer att läsa om Darky och dess ROM? Gäller garantier om man gör detta? Och hur funkar det med Kies, skippar man den eller finns det alternativ till Kies med?

Mvh
    Janne

5. Xerfas

Xerfas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2
    Telefon 2:
    Apple iPhone 8+ 256GB
    Platta:
    Apple iPad Pro 256GB
    Jag tror inte den försvinner. Kan hända att Samsung tar betalt för att återställa mjukvaran. Samsung kan säga att den försvinner. Hör med dom, det är bara att ringa dom eller en service verkstad.

Om min skärm går sönder och Samsung skyller på att jag installerade annan mjukvara så tar jag det med konsumentombudsmannen och ser vilka rättsliga åtgärder jag kan vidta för att driva det vidare.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

6. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    89

MINA ENHETER

Om jag inte minns fel har det med touchwiz att göra. Det finns en känd bygg där att appar som är installerade på antingen interna eller externa sd-kortet (minns inte vilket), försvinner ikonerna från startskärmen efter omstart av telefonen. Testa, om du i dagsläget använder touchwiz, någon annan launcher, tex launcherpro eller zeam eller adw. Om problemet försvinner är det alltså touchwiz som är knas. Om problemet kvarstår vet jag tyvärr inte vad det beror på.
    Lycka till.

7. spionas

spionas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Detta händer mig också då telefonen startas om. Dock inte alltid.
    För mig brukar problemet åtgärdas genom att jag tar ut, sim, minneskort samt batteri en stund och sedan startar mobilen på nytt. Kan krävas ett par fösök ibland om den inte är på humör.

8. JaPe011

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

spionas:
    Kommer ikonerna tillbaka vid det tricket? Och även de nedladdade programmen? En stund gå snabbare än att göra om allt från början varje gång. Skall testa detta om det händer igen.
    /Janne

9. spionas

spionas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jodå, allt finns kvar på mobilen, både program och ikoner... om det nu är samma problem vi upplever.

/Spionas

10. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Prova att flytta alla apps till telefonens interna lagringsutrymme kanske? Vill minnas att jag råkat ut för det någon gång för längesedan när jag körde samsungs stock-rom.