Problem: Alla jag ringer klagar på ljudet

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Seade, 1 sept 2011.

1. Seade

Seade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag har haft min lur sen release-veckan och är sjukt nöjd, men alla jag pratar med i den säger att jag låter som att jag är jättelångt bort och att de hör sig själva när jag har på mitt gummiskal. Allt blir bättre när jag stänger av noise canceling (brusreducering) under samtalet, men ändå inte helt bra. Någon som vet något om detta? Problemet har följt med genom alla ROMar och wipes jag gjort.

GT-I9100, Cognition S2 1.51, Black Android Theme

2. Departementet

Departementet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nästan alla Roms jag har använt har försämrat mitt ljud när jag pratar. Miui och original rom är dom enda folk inte har klagat på.

3. Seade

Seade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Är detta något som fler upplever, tro?

4. UKG

UKG Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Får ofta höra detsamma (långt borta, "burkigt ljud" etc). Blir aningen bättre när jag tar av gummiskalet men är ej i närheten av acceptabelt :ehm: Kör med originalrom.

Last edited: 1 sept 2011
  5. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Kan det vara så att ni täcker micen med lillfingret. Detta berör egentligen främst vänsterhänta. Själv hade jag problemet att folk hörde mig dålig. Upptäckte att det var lillfingret som var i vägen för micen. Folk har även klagat på att dom hör sig själva under samtal. Jag löste problemet genom att sänka ljudet på samtalet. Det verkar som att högtalaren för samtal i s2:an är jäkligt stark.

Sent from my GT-I9100

6. Seade

Seade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag är väldigt säker på att det inte är problemet. Samtalsljudet är i särklass den sämsta aspekten av denna luren. Jag hade problem med det innan jag bytte ROM också.

7. dubalizer

dubalizer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har märkt att det gör väldigt stor skillnad på hur man håller telefonen.
    * Övre delen tätt mot örat och undre delen några cm från kinden = folk hör mig dåligt
    * Övre delen tätt mot örat och undre delen tätt mot kinden = folk hör mig bra
    * Vänsterhänta bör tänka på att inte täcka mikrofonen med sitt lillfinger

Sen upplever jag själv att folk hör mig sämre då jag har skal på mobilen

Sen finns det två koder som man kan trycka in. Den första är för att stänga av en inställning som heter FAST DORMACY. Den andra är till för att höja in-volymen på sitt headset, då många upplever att mottagaren hör en sämre då man pratar i sin handsfree.

--- För att stänga av FAST DORMACY ---
    (Detta sägs fungera bäst för tele2 & tre -kunder, då dessa operatörer ej stödjer FAST DORMACY)
    skriv in: *#*#9900#*#*
    tryck: "DISABLE FAST DORMACY"
    tryck: exit

--- Höja volymen på mikrofonen ---
    (Detta gäller endast tills det att du rebootar din telefon. Då måste du göra om proceduren)
    Skriv in: *#*#197328640#*#*
    Tryck: 5 [AUDIO]
    Tryck: 1 [NB (VOICE CALL)]
    Tryck: 1 [HANDSET]
    Tryck: 1 [VOLUME]
    Tryck: 1 [SRC SPEECH RX VOLUME]
    Tryck: 5
    Tryck: Telfonmeny
    Tryck: KEY INPUT
    Skriv in: 100
    Tryck: ENTER

8. frosty

frosty Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När man ligger på rygg o pratar klagar alla på att man försvinner, alltså när telefonen är upp o ner. skumt.

9. Seade

Seade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Testa stänga av noise canceling genom att trycka på meny under ett samtal.

10. Blashkyrk

Blashkyrk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+
    Du får gärna utveckla hur Fast Dormancy påverkar ljudet?
    Kan nämligen inte förstå hur det skulle kunna hänga ihop.

11. liljeqvist92

liljeqvist92 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem..

12. piraya

piraya Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Samma problem här. Tror ni det är hårdvaru- eller mjukvarurelaterat? Har anmält den DOA och funderar på om det är lönt att skicka in den.

13. HMB

HMB Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har ni råkat täcka över mic#2?

14. DroidShout

DroidShout Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Ingen har klagat på att jag hörs dåligt, men jag tycker de hörs dåligt. Det är sjukt lågt fast jag höjt till högsta.

15. Seade

Seade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag testade maxa en massa volymer inne i service mode. Än så länge verkar det lite bättre men jag har inte kollat speciellt mycket... Återkommer med resultat.

16. vetten

vetten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Har nu kört min galaxy i 1 mån och upplever samma problem att de jag pratar med inte hör vad man säger. Har provat och byta från vänster till höger öra under samtal även tänkt på att inte blockera micken med fingret men har samma problem. Tyvärr är en toppen mobil den bästa som jag provat men hopplös att föra samtal på vilket för mig är viktigt. Har tröttnat nu efter dagens alla samtal där mer parten klagat på hörbarheten. Har två vänner som har galaxy 2 och de får likaså höra att de hörs dåligt. Så vad jag gjorde var att sätta igång min arc o ringde samma personer efter varann o lät dem säga vilken som har bästa ljudet. Arcen blev bäst. Tycker även att man hör den man talar med tydligare. Tyvärr så har arcen ett annat problem den tappar samtal oftare vilket galaxyn alldrig gjort hittills. Är väldigt besviken på dagens smartphone då dessa tillverkare glömt bort att det faktiskt är en telefon o det ska väl för fan 2011 inte vara ett problem med att fungera klanderfritt vid samtal....

17. DarkWizard

DarkWizard Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har exakt samma problem som ni andra. Folk klagar på att de inte hör mig ordentligt när jag pratar i telefonen. Spelar ingen roll om det är med head set eller direkt i telefonen. S2:an är förträfflig på alla sätt och vis förutom när det gäller samtal vilket känns som ett skämt eftersom det är den primära funktionen. Kan det vara mjukvarurelaterat tro?

18. vetten

vetten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Skulle inte tro att det sitter i mjukvaran på galaxyn i varje fall har för mig att galaxy 1 var burkig i ljudet likaså. Men galaxy 2 ännu sämre. Tror snarare taskiga mickar o hgt som inte är noga utvalda sen lite mjukvara där emellan. Arcen har som sagt bättre ljud o hörbarhet men då sony ligger bakom o med erikssons digra erfarenhet så vet de nog hur man får till det. Sen har ju de andra egenskaper som är dåliga. Synd på så bra mobbar annars...

19. grenadecx

grenadecx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Rätt illa för er som råkar ut för detta, verkar ju vara något fel på eran nallar. Själv har jag inte detta problemet och det låter hur bra som helst ifrån min mobil.

20. DarkWizard

DarkWizard Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Men man borde väl kunna få sin telefon utbytt eller häva köpet om man har haft otur och fått det här problemet och eftersom det inte verkar finnas någon lösning, eller? Eller är det något som Expert i mitt fall kan BSa bort? Känns surt att betala ett X antal tusen för en telefon som är obrukbar.