Alla möten i kalendern synkas inte mot outlook

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av mikael_in_action, 20 apr 2010.

1. mikael_in_action

mikael_in_action Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör med 2.1 och har via e-mailklienten lagt in mitt företags outlook. Då synkas mail och kalender (eftersom det är de jag har valt att synka).

Men av någon anledning kommer inte alla möten i kalendern med. Nån som vet vad det kan bero på?

Det tycks som att det är återkommande möten (recurring events) som har startas för länge sedan som inte kommer med (men jag är inte säker). Kan det vara så? Och vad gör jag isåfall åt det?

Jag testade med touchdown och där funkade det bra, men jag trivs ganska bra med den inbyggda mailen och kalendern så jag vill gärna fortsätta med dem (tex finns det en snygg och funktionell kalenderwidget som jag använder). Men det är ju ganska irriterande när inte alla möten finns med (har missat några pga det...)

Vad innebär egentligen Active sync? Det skrivs en del om div olika klienter för det och att Android inte har Active sync. Men det går ju att synka mail, kontakter och kalender (ok, åtminstone delvis) med det som följer med Android. Är Active sync nåt annat?

2. mekstro

mekstro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

ActiveSync är själva motorn i Windows Mobile som kommunicerar med antingen Exchange eller lokal Outlook (via kabel) och schemalägger synkroniseringar (om jag inte minns fel).

Om du inte får med alla bokningar, kolla vilket spann på dagar som är satt. Dvs. hur många dagar bakåt/framåt som ska synkroniseras.
    Jag använder inte min Android mot Exchange så jag har inte verifierat - vi kör WinMo på jobbet. Dock så finns samma symptom med ActiveSync om spannet är för "snålt". Man kan då heller inte se mail som inkommit utanför spannet.

3. sethakan

sethakan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

4. mikael_in_action

mikael_in_action Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kanonbra tips. Dock fick jag det inte riktigt att funka. Att öka spannet hjälpte inte eftersom det bara går att ta en månad som mest. Dessutom får man med mail för den perioden vilket blir väääldigt mycket (om man inte kan ändra kalenderns spann enbart).

Istället körde jag ned googles synkprogram och nu ser det ut att funka bra sånär som på ett möte som vägrar att komma med. Mycket märkligt.

Ett annat synk-strul som jag har (kanske inte lämpligt att ta upp här under samma tråd?) är att det åker med en jäkla massa kontakter och jag har inte koll på riktigt vilka. Har bara kryssat i gmail-synk av kontakter men därifrån förstår jag inte riktigt vilka som synkas, verkar inte bara vara Mina kontakter? När jag sedan går in och redigerar kontakterna dyker det upp en massa info från tidigare outlook-synkar. Denna infon är ju samma som gmail-synken eftersom jag försökt få alllt till samma. Mycket irriterande.

När jag sedan tex skall välja adress från en kontakt för tex navigation får jag upp minst tre (likadana) adresser till ett flertal kontakter.

Kan man inte rensa hela kontaktlistan på nåt sätt och börja om från noll?