Alla SD apps går inte att öppna

Diskussion i 'Frågor och support' startad av ipad, 8 dec 2010.

1. ipad

ipad Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag installerade Navigon GPS trial appen, och körde in mobilen i datorn via USB för att installera Sverigekartan på 98mb på SD minnet, sen när allt är klart och jag tar ur kablen ur mobilen så kommer jag inte åt sakerna på mitt SD kort längre. Alla apps som låg på SD minnet syns inte, men jag kan se att SDkortet är i under Inställningar/Sd och telefonminne.

Om jag går till Inställningar/Program för att kolla alla mina apps så har alla appsen som låg på SD minnet blivit gråa med en SD ikon på. Jag kan även avinstallera appsen från sd minnet via telefonen, men kan inte öppna dem

Vafan har hänt?

Last edited: 8 dec 2010
  2. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Det är nog det där intressanta fenomenet med att FAT-filsystem inte är något cluster-filsystem. D v s det tål inte att två datorer samtidigt accessar samma filsystem, då skulle allting bli kajko.

När du kopplar in din telefon till datorns usb-port för att lägga filer på SD-kortet måste telefonen tillåta datorn att komma åt SD-kortet. Därmed får inte telefonen själv längre komma åt SD-kortet. Denna tillåtelse brukar man ge genom att dra ned notification bar och välja "mount".

Sedan när datorn kopplats loss (du var väl noga med att göra en "umount" eller "säker urkoppling"?) är det återigen notification bar som gäller, då klickar du på "Turn off USB storage".

m v h Henrik