Alldeles för lite RAM?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Gnubaver, 10 apr 2011.

1. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Hej jag ska äntligen byta telefon från iPhone 3GS till en LG Optimus 2X, men efter att ha läst diverse forum och liknande så har jag fått uppfattningen om att O2X'en har alldeles för lite ram. Jag har tänkt köra N64 Emu och PSX och liknande och jag undrar om den någon gång i framtiden kommer Låsa sig eller lagga eller "Klaga på att det är för lite ram och att den vill att jag ska stänga av program och skit?" Eller har jag bara fått för mig fel? Verkar annars som en underbar Android telefon :D

MVH Johan

2. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

den kommer nog aldrig klaga på att du ska stänga av grejer, FroYo versionen av android stänger automatiskt av bakgrundsprogram när du behöver mer ram

och dessutom så är det svårt att veta om RAMen som finns i telefonen kommer göra att telefonen kommer "låsa sig eller lagga" i framtiden... men jag tvivlar på att det kommer det

3. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Någon gång i framtiden så kommer nog minnesmängden att vara för liten, men min kvalificerade gissning är att man nog hinner byta både en och två mobiler innan dess.

Android funkar på det viset att program hänger kvar i minnet tills minnet behövs till något annat, och ifall det kniper så stängs även launchern och sådant ner. Det som eventuellt är störande med lite minne när man spelar minneskrävande spel är snarast att grejer segar när man slutar spela, och widgets och sådant måste starta upp från scratch. Och om det är ett regelbundet störningsmoment så går det utmärkt att byta till mindre segstartade widgets, mindre minneskrävande launcher, eller till en mer slimmad ROM.

En sökning på Prisjakt visar att det i dagsläget bara finns 3 android-modeller som saluförs i Sverige med mer RAM än O2X (alla tre är segare trots mer RAM), och det kan jämföras med att det säljs hela 20 med hälften så mycket eller mindre.

4. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

psx är inga problem på o2x. har spelat twosted metal, gta och gran turismo utan problem.