Problem: Allmän batterihjälp Nougat

Diskussion i 'Allmänt' startad av neddie, 16 jan 2018.

1. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Jag börjar väl med att säga att jag haft android sen det begav sig och är generellt inte helt tappad bakom en vagn men iom versions-bytena har det succesivt blivit svårare och svårare att diagnostisera knepig batteritid och nu har jag problem med min S7 sen några dagar. Allt tyder såklart på att detta är en app som är bananas men det verkar lögn i helvete att reda ut vad det är.

Jag har sedan 2 år slutat roota då det numera känns som man tappar funktioner tex samsung pay som jag ändå använder då och då och well. jag är väl äldre och bekvämare nu ;)

Till saken .. jag tappar ca 4% batteri i timmen i standby och det rör sig om wakelocks som håller luren vaken utav helskotta samt att cpun verkar gå men inte så telefonen blir varm på något vis utan bara ligga och småputtra.

Har tagit lite screen från gsam och hoppas att någon kan komma med lite input då jag precis som så många andra allra helst slipper återställa luren som första action lixom. Det är 2018 det borde faktiskt fungera fan så mycket smartare än en reset varje gång man får nå problem ;)

https://photos.app.goo.gl/9B1WM63i1hE0udss2

2. onroads

onroads Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

3. swedroidfreeman

swedroidfreeman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Att hålla ett öga på dina appar är ett av de största men enklaste åtgärderna att ta. De kan tömma ett batteri snabbare än någonting annat, ibland.

Den största avloppet på batteriets livslängd är "Android System" som visas på skärmdumpen. Det är lite högt, men jag använde enheten mycket.

Oculus VR-appen dödar absolut S7-serien batteriet, och ännu mer efter en uppdatering i slutet av 2016. Den nya Oculus Rooms-funktionen verkar är den skyldige, och jag rekommenderar att användarna inaktiverar appen helt.

Otroligt nog har jag funnit att om batterilivslängden faller i snabb takt efter att ha dragit av laddaren, finns det anledning till det. GPS, WiFi, etc.

Om telefonen blir varm utan någon anledning, försvinner eller arbetar ovanligt hårt, tryck länge på strömbrytaren och välj "Starta om". Ett annat alternativ är att trycka och hålla ned ström och hemtangenten i 7-8 sekunder för att göra en hård omstart. Detta kommer inte att radera någonting utan startar om telefonen med en ren skiffer.

Använd en svart bakgrund.
    Skärmens ljusstyrka och sömntid.

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag har ju dock haft oculus länge och vet att det var problem förr dock så var det inget problem efter uppdatering.. det är senaste dagarna bara som det plötsligt ballat ur.. nu var jag hemifrån 2.5 timme... telefonen fick vara hemma.. tappat 10%... självklart är det android system som suger batteri... usch vad drygt det är med såna här fel

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Nu har jag kört en timme i safe mode och det drog 1 procent ist för fyra eller fem

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Rensat cache och resettat app permissions... Om det inte är bättre efter detta bör man gå vidare med en factory reset kanske? Verkar vara en del som har samma problem men det är ju stört omöjligt att reda ut vad det är som drar batteri eller iaf direkt pinpointa appen. Förr var det ju förhållandevis enkelt

7. swedroidfreeman

swedroidfreeman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Har något av mitt råd hjälpt dig? Det är värt ett försök. Jag har en liknande smartphone, jag laddar batteriet varje dag. Ärligt talat är jag upprörd, men det kommer att bli en bra upplevelse.

8. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Tacksam för råden men det är lite basic stuff och varför skulle batteritiden plötsligt få för sig att balla ur helt med samma funktionalitet jag alltid användt. Det luktar app problem... Jag eftersöker ett sätt att kunna ta reda på vad det är som drar batteri inte vad jag behöver stänga av funktionsmässigt. I safe mode med allt på är det inga problem...

9. doolar

doolar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    358
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro
    Platta:
    Ipad Pro 11 2018
    Va? Använder du Google translate när du skriver? "Ärligt talat jag är upprörd"?

Din text ovan osar översatt också. "Det största avloppet..."

Inget fel i det iofs, men det är inga fantastiska tips du kommer med heller. :)