Hej,
Oneplus Nord 2 5G, inköpt juni 2022 på Elgiganten. Hela framdelen med skärmen har i stort släppt från resten av telefonen. En snabb googling på "oneplus nord screen loose" antyder att jag inte är ensam om detta.
Har varit normalt varsam med den i nästan två år, tappat den enstaka gånger men det har inte märkts mer än att det är ett 2 mm skråma och ett par hårfina sprickor. Det här uppstod för typ ett år sen. Har inte märkt något problem förrän igår. Inget annat problem med mobilen, fortfarande utmärkt batteritid etc.
Jag förväntar mig helt att Elgiganten kommer säga "du har tappat den så det är ditt fel, skickar vi den på reparation får du stå för kostnaden". Det gjorde de när jag hade kameraproblem med tidigare mobil. "Dom kommer inte godkänna det", dom varande Asus i det tidigare fallet.
Allmän fråga: Finns det något bra argument mot detta, t.ex. avgörande i ARN eller domstol som säger att butiken inte summariskt kan hävda att alla fel på varor med t.ex. en liten spricka beror på kundens oaktsamhet?
Specifik fråga: kan man limma fast skärmskrället själv? Isf vilket slags lim bör man använda? Annat att tänka på?
Visa bifogad bild 175940
Visa bifogad bild 175939
Click to expand...