Allmän fråga om uppgradering + filer

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Nummerskivan, 16 feb 2011.

1. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag ser i Kies att jag kan uppgradera min sons Galaxy 5.

Men det går inte att göra någon säkerhetskopia. Jag tittade i telefonen och alla filer verkar sparade på SD-kortet utan att vi har bett om det. Enligt Prisjakt har den 170 MB internminne.

När man öppnar "mina filer" så står det /SD/ överst, men man kan inte välja att se vad som finns i internminnet. Är den gjord att inte lagra bilder m.m. internt? Jag fattar inte riktigt.

Jag vill ju inte uppgradera och låta sonen förlora allt.

Men sedan är det ju kontakter och lite allt möjligt som inte verkar gå att säkerhetskopiera. (Jag kopplade upp min Galaxy S och då kunde man säkerhetskopiera allt utom kalender och appar.)

Och hur är det med appar? Försvinner de om jag uppgraderar telefonen?

Usch jag är helt okunnig om detta. Fattar inte heller vilken version det är som Galaxy 5 kan få. Är det 2.2 eller bara en nyare 2.1? Den fungerar bra så behöver ju inte uppgradera om det inte är 2.2.

2. Bubb

Bubb Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Android 2.2 kommer till Galaxy 5 i slutet av februari/början av mars enligt det mail jag fick från samsung, så 2.2 tror jag inte det är.
    Alla bilder och allt ljud som du lägger in i mobilen hamnar automatiskt i minneskortet, jag tror inte man kan lägga sådant i mobilen.
    Kontakter kan du ju importera till datorn med hjälp av Kies. Under anslutna enheter så står mobilen, markera den och välj kontakter, sedan så klickar du på spara på datorn.
    Finns ett smidigare sett annars och det är att kopiera alla kontakterna till sim-kortet.
    Apparna ska inte försvinna men du kan få samma problem som jag fick. Jag fick hela tiden ett felmeddelande om att samsungtangentbord inte ville fungera så det slutade med att jag fick återställa mobilen till original och sätta mig att leta appar igen :/

3. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Tack för förklaringarna. Då vet jag att det mesta inte försvinner. Vi har egentligen inga problem med just kontakterna i realiteten eftersom de dels ligger på SIM och dels importerade jag dem och satte dem som googlekontakter. Kanske det inte SKA gå att säkerhetskopiera då, det behövs ju inte. Det går inte att säkerhetskopiera alls förresten. Kanske för att allt ligger på kortet då?

App/tangentbords-grejen: Fungerade alltså inte tangentbordet i något sammanhang (inte bara i apparna)?

Bra att veta att det kan bli tvunget med fabriksåterställning.

4. Bubb

Bubb Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Varsegod. Nix kunde inte skriva något så det var bara återställning som gällde.