Noterar på vissa av bilderna (Slashgear preview) att man inte har anpassat allting efter storleken, precis som man inte gjort på Tattoo heller. "HTC People", som inte ryms i QVGA, blir således "HTC Peop" osv. Nu kan man ju leva med det med ikonerna, men frågan är hur det ser ut i menyer och dylikt. Hoppas dom lärt sig läxan från Tattoon; det vore inte kul att lägga ut tusenlappar på en mobil för att sedan inte ens kunna använda väckarklockan - eftersom snooze/dismiss knapparna hamnar utanför skärmen...
För övrigt ställer jag mig frågande till varför den är i QVGA. Det verkar ju mer rimligt att man använder samma fysiska skärm som på Hero (3,2") snarare än att utveckla en likadan men sämre. Den är dessutom relativt gammal och borde därför vara kostnadseffektiv - de nya HTC lurarna får ju AMOLED-skärmar.
Chipsettet är en nyare variant av den som satt i Heron, och enligt chiptillverkarens dokument så är det klart kraftfullare. Så om man har tillgång till ett bra chipset och en hyfsat billig skärm, varför försämra det?
Kanske gnäller jag bara, men dimensionerna, OSet, Sense, vikten, tamejtusan allting känns helt perfekt för mig med den här mobilen - förutom att den har QVGA. På den väsentligt mindre Tattoo ser det ju ändå hyfsad ut, om än att bilder och wallpapers ofta blir bedrövliga. Jag fasar lite för hur sådant kommer se ut på den här skärmen. Nog för att jag har glasögon men vill jag att hela skärmen ska tas upp av en mening i ett SMS så kan jag lika gärna köpa en Doro pensionärsmobil!
Last edited: May 29, 2010