Allmänna frågor gällande Htc Magic

Diskussion i 'Magic' startad av Dellblod, 1 nov 2009.

1. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hej,

Har hunnit leka lite med telefonen osv, men har inte kunnat göra så mycket eftersom jag har helt och hållet glömt av att köpa mobilsurf?
    Jag vet inte vad jag ska välja och vilket alternativ som är bäst osv, så jag önskar att ni hjälper till med den delen.

Just nu använder jag Tele2/comviq kontant, men måste använda samma operatör när man tecknar mobilsurf? Hos Tele2 där är man tex tvungen att ha abb innan man kan teckna någon mobilsurf paket osv? (hur är det med de andra?)

Min andra fråga gäller hörlurar. Hade bestämt mig för att köra på BT med ett Sonyericsson ds980 eftersom jag inte ville riskera att bryta usb kontakten, men eftersom jag har vunnit hörlurar, värde 1800kr så vill jag nu använda dessa till min mobil med en sk 3.5mm adapter. Hur många av er upplever att ni är på väg att bryta den lilla kontakten som sitter under telefonen?(usb)
    Anledningen till min rädsla är att jag råkade förstöra min förra Htc Diamond.

2. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Mobilsurf köper du ju till ditt telefonabb! Så där får du själv leta reda på vad som passar dig bäst :)

Ja, det måste vara samma operatör.

3. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hmm, köp en usb adapter från ebay, min går sönder ofta (adaptern inte luren! ) och jag behöver tejpa ihop det igen för att den håller inte tryck helt enkelt köp en sådan!

4. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

5. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Bästa tipset är ju egentligen att använda en bluetooth adapter med 3,5 plugg med dina fina lurar. Allt annat är ju skandal. :)
    Jag har en SonyEricsson DS205 tror jag de heter. Helnöjd. Värt att slippa riskera usb-kontakten. Dessutom kan man ju ladda telefonen medans man lyssnar på musik eller pratar i handsfreen. Absolut nödvändigt för mig.

6. heinrisch

heinrisch Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Mobilsurf hos tele2 måste man ha abonemang för. Jag kör kompis + 200 MB i månaden. Räcker utan problem för mig och kostar mig 19+29 kr i grundavgift varje månad

dessutom fick jag 3000 gratis sms i månaden, så jag har sänkt min telefonräkning..

Last edited: 2 nov 2009
  7. gnutten

gnutten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Låter som du gör samma misstag som jag gjorde dvs köpte dåliga adaptrar.
    Så jag köpte en sådan här för 20:- inkl frakt i från eBay och den håller en så länge, bästa adaptern jag hittat än så länge. :)
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=2492&page=2