Allrisk och HTC Desire

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Tapani, 2 okt 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Tapani

Tapani Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej alla!

Har bestämt mig för att köpa en HTC Desire och kommer nog att göra det imorgon Söndag på Elgiganten. Jag har via hemförsäkringen även allrisk/drulleförsäkring och undrar då om det finns något värde i att köpa någon försäkring i butiken (999kr för ett år är vad dom erbjuder)? Har för mig att det inte finns någon skillnad mellan allrisken och försäkringen dem erbjuder, så det verkar som att man betalar tusen kronor i onödan om man har allrisk - men vill ändå vara helt säker. Hoppas på ett snabbt svar!

Tack på förhand!

2. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Spara pengarna och köp inte deras försäkring. Lika bra att köra på din allrisk/drulleförsäkring.

3. Tapani

Tapani Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så det finns absolut ingenting man vinner på att köpa Elgigantens tilläggsförsäkring? Bra att veta, sparar man en tusenlapp!

Tack Stal. :-)

4. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har själv kollat upp vad man får för Elgigantens, OnOff, SIBA, osv... när det gäller deras tilläggsförsäkringar. Personligen så anser jag dem alldeles för dyra om man ser vad man får.
    Enda fördelen man får mot en allrisk är att man slipper självrisk samt åldersavdrag. Fast självrisken är ca 1000kr, dvs ungefär samma summa som deras försäkring kostar, och åldersavdraget är knappt märkbart på en ett år gammal produkt. Så händer det inget med produkten under ett år så har man bränt upp 1000kr och allrisk-försäkring står man ändå och betalar.
    Jag har själv istället en bra allrisk-försäkring och kör på den om något händer mina saker. Ska man köpa deras tilläggsförsäkringar när man köper tv, kamera, mobiler, tv-spel, datorer, osv... så har man snart lagt ut många tusenlappar.

5. Tapani

Tapani Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Helt sant!

Funderar även på att utöka till allrisk plus, vilket endast kostar 35kr/månaden och då faller självrisken ner till det halva, det vill säga 750kr (1500kr i vanliga fall). Och det har ingen tidsbegränsning vilket såklart slår Elgigantens ett års garanti. Vad skönt! Hade varit surt att behöva betala en tusenlapp till på dem där 4600 kronor som en Desire kostar!

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Länsförsäkringars självrisk på 1500 kr.50% prisavdrag på en 12 månader gammal telefon och det är dagspriset den dagen då du anmäler skadan. Så var det senast jag drog.min telefon.
    25% på 6 mån.
    50% på 12 mån
    75% på 16 mån på mobiltelefoner då.
    Jag är klantig så jag valde sibas försäkring.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

7. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Konstigt att Länsförsäkringar har dem prisavdragen. Har själv dem som försäkringsbolag och har aldrig nästan haft något prisavdrag.
    Min dator dog av blixten, var ca 1-3 år gamla delar som gick sönder och jag fick tillbaka ca 75-90% av nypriset minus självrisken på alla delarna.
    Min mobil, en W995, råkade ut för en olycka efter ca 14-15 månader och jag fick tillbaka en ny W995, fast jag hade fått ut pengar också om jag ville och de vara nästan summan jag gett för den.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.