Allriskförsäkring

Diskussion i 'Allmänt' startad av Mikael R, 16 aug 2010.

1. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Är det någon som vet något företag som har bra pris på allriskförsäkringar, eller också känts som drulleförsäkring, helst något med låg självrisk, jag brukar ha otur med köp av telefoner, min förra fick nån fuktskada som troligtvis hade uppstått från att jag hade pratat i mobilen svettig... :)

2. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Det jobbiga med många hemförsäkringar (där allrisk ingår eller som tillval) är att just mobiltelefoner har en riktigt risig värdeminskning. Det kan handla om ett halverat värde på bara något år i vissa fall.

Se också till att försäkringen ersätter med pengar, inte ny telefon. Nya telefoner får du sällan vad du vill ha och du har inte mycket att säga till om när du får en SE-skräp istället för passande Android.

3. Maane

Maane Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag gillar Solids försäkringar.
    Tror iofs inte att du kan köpa mobilförsäkring direkt från dem till en mobil du redan har.
    Utan du köper den via någon butik de samarbetar med, tex SIBA, när du köper luren.
    Självrisk 190kr, ingen värdeminskning.
    Prisexempel om du köper en HTC Desire kostar försäkring i 12mån 925kr (77kr/mån).
    Du kan läsa fullständiga villkor HÄR.

4. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Vi körde på en Solid, och dom brukar vara rätt ok. Dock blev vi lagom missnöjda, då en high-end telefon som var nästan ett år gammal ersattes med en SE Vivaz som är en ren skittelefon för att dom är "funktionsmässigt lika".

Kamera, MMS och 3g.. jaha? Har inte alla telefoner det? Enorm värdeskillnad och riktig bajstelefon som man nu ska vara "glad" över. Sälja och köpa något vettigt.