allshare, hur streamar jag från PC till telefon?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av aka_the_barf, 21 sept 2010.

1. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

har kollat och fipplat lite med allshare men kan inte spela upp mina filmer jag har på datorn i telefon.
    WMP12 i windows 7 hittar min telefon och kan hämta samt spela upp filer ifrån den.
    när jag går in i allshare programmet så hittar min telefon ingenting när jag klickar på "spela upp från servern i min telefon".

valde en film mapp i WMP och la en fil i "synka" fönstret i WMP. telefonen verkar inte hitta datorn eller filerna som jag vill dela med till den?

så hur gör jag?

har en PC med windows 7 64bit

EDIT: starta synkronisering i WMP är grått och går inte att klicka på, trots att galaxyn finns med under listan med andra bibliotek.

WMP är windows media player om någon undrar

Last edited: 21 sept 2010
  2. aka_the_barf

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

fixade till det med samsung pc share manager

3. Deelay

Deelay Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4
    ROM:
    Original 5.1.1
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 1
    ROM:
    Cyanogen
  4. tephlaun

tephlaun Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Verkar inte finnas nåt som funkar för att streama filmer (för mig i alla fall) så jag kör en kompromiss. Jag skickar över de avi-filer jag vill se från min stationära burk till SGS:en med ES File Explorer via wifi. Jag har prövat VLC stream men den ville inte göra som jag ville. Samsung lyckas ju dessutom dölja nedladdningsajten rätt väl för sitt PC Share Manager. Går liksom inte att hitta. 0_o

5. aka_the_barf

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

ja det är lite knepigt att hitta pc share manager men det ska finnas på deras sida, jag hittade det genom en länk från ett annat forum. ska se om jag kan hitta det igen annars kan jag lägga upp det någonstans(tex rapidshare) och ge dig länken, återkommer senare ikväll efter jobbet!