Allshare Playstation 3 Tversity, hur?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av pewpew, 9 aug 2010.

1. pewpew

pewpew Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har försökt lite grann att spela upp silmer via tversity på telefonen och visa bilder på teven från ps3 via telefonen. Än så länge har jag fallerat.

När jag försöker från tversity på telefonen får jag upp alla mina enheter men när jag väljer en finns det varken kataloger eller filer iunder respektive enhet.

När jag försöker visa bilder från telefonen via ps3 får jag upp katalogen bilder men inga bilder under katalogen. Har klickat i vilka bilder jag vill ska delas men utan resultat.

Är det någon som lycktas med något av detta? I så fall vilka insälltningar behöver man göra? Hade varit fint ifall någon kunde snickra till en app så sgs betedde sig som en psp.

2. Sveakungen

Sveakungen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Testade senaste igår. Gick in i telefonen valde Allshare, dela ut till andra enheter, väntade en stund.. snart dök telefonen upp som mediaserver på ps3:an... gå under bilder/photos menyn på ps3, där visade den alla bilder i telefonen... zoombara och utan problem. Streamade även en full film i Divx format frpn mobilen till min PS3 utan problem.. Du kan dela ut filmer direkt via windows mediaserver till din telefon..behöver inget Tversity för det.

Lite mer info här:
    http://www.electricpig.co.uk/2010/06/07/smart-sharing-how-to-free-your-media-with-the-galaxy-s/

Lycka till!

3. pewpew

pewpew Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Oj, vad gick jag på igår... antagligen försökte jag titta bilder under fel flik :/ och så var det inte tversity jag använder utan ps3 media server... men men tversity verkar ha liknande problem.

Det fungerade fint nu att kolla på foton genom ps3, jäkla smidigt! Tyvärr verkar inte ps3 stödja 3gp.

Får prova tuta igång wmp men det bästa hade ju varit om ps3 media server kunde komma igång så man slipper ha olika tjänster körandes. Fast det viktigaste är ändå att man kan visa bilder från telefonen på teven.

Finns det något sätt att streama från datorn till telefonen när man inte är hemma?