Allshare till Sony SmartTV

Diskussion i 'Samsung' startad av Dec, 21 jan 2014.

1. Dec

Dec Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hejsan!

Vi I familjen har nyligen inskaffat en ny SmartTV (Sony w9055) som använder
    sig av Miracast teknologi. Den har ingen spotify support och en ganska krånglig webbläsare OCH stödjer inte usb enheter som webbkameror eller möss.

Lösningen var att vi tänkte använda oss utav surfplattan note 10.1 att spela upp musik genom men vi märkte snabbt att så fort man lade undan plattan så började ljudet/streamen hacka förbannat mycket.

Jag kan tänka mig att surfplattan klockar ned processon så den inte orkar skicka data via allshare till miracast SmartTv'n så man var tvungen att konstant pilla med den för att ljudet ska sluta hacka.

Vi kom fram till att man kan använda sig av live bakgrunder för att få processorn att inte klocka ned i ett standby läge, men då måste man vara på hemskärmen, inte i spotify appen för då börjar ljudet hacka igen.

Vad kan ni rekommendera för lösning? Plattan är inte rootad men det kan ordnas. Då kan man kanske använda sig av en CPU kontroll app som kan höga standby frekvensen processorn använder sig av.

Vad tycker ni?

2. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Ha sladd i och inte låta den somna antar jag. Ställ timern på att inte släcka skärmen.

Jag tycker alla smarttv är värdelösa. Jag skulle komplettera med en liten minipc som du sätter bakom teven. Välj en som går tyst. Du får du ju allt du kan tänka dig, från plex till Swefilmer osv.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

3. Dec

Dec Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Visst, man kan låta skärmen vara på, men så fort själva bilden står stilla på plattan så börjar hackandet igen, som jag nämnde ovan fixade en live bakgrund det problemet, men då måste man vara på hemskärmen och inte spotify hela tiden.

Man har ju en LG G2'a som fungerar felfritt så det är inte SmartTV'n som orsakar felet.

Saken är att de som använder TV'n mest är inte så insatta så de behöver en enkel och klart (de ser inte så bra heller) gränssnitt som möjligt. Så de föredrar surfplattan/mobilen (Android) framför en pc tyvärr.

Det borde ju finnas en gratis lösning på dilemmat eftersom det är viloläget som krånglar till det :)

Tack för svaret, robnil. Uppskattas alltid!