Allsvenskan för Heron?

Diskussion i 'Applikationer' startad av backflip1, 22 aug 2009.

1. backflip1

backflip1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ngn som har koll på en app med fotboll (allsvenskan) och gärna Elitserien för Android?

Testat sportap men den har inga svenska ligor.

Mvh

2. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

3. ther

ther Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Google Pixel 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4
    Scoreboard lämnar en hel del övrigt att önska, typ laguppställningar och kontinuerliga uppdateringar samt gärna matchsammanfattning. Har inte hittat nån bra app för detta, skulle uppskatta tips jag med!

4. Jake_

Jake_ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

5. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det tråkiga med denna är att det är ENDAST live scores.. när matchen är slut så finns det inget sätt att se hur det slutade.

Jag kombinerar Scoreboard där jag kan följa mitt favorit lag med sportstab där man kan se målgörarna etc..

6. Jake_

Jake_ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vet inte hur länge resultaten är kvar, men jag kan fortfarande gå in och se resultat (och målskyttar) på dagens matcher från Premier League. Borde vara kvar hela dagen..

Vidare använder jag även aScore för att kunna gå in och se tabeller samt resultat i efterhand. Den har även en livescorefunction, dock inga målskyttar o sånt..
    EDIT: aScore innehåller inte svenska ligor..

På datorn använder jag väldigt ofta livescore.com för att följa resultat. Upptäckte nyligen att de har en iphoneanpassad sida som även går att använda på android: iphone.livescore.com. Är dock lite trög..

Last edited: 22 aug 2009
  7. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Jasså!? jag lyckades inte med det alls.. så fort matcherna var slut så kunde jag inte se dom något mer.. kollader runt i inställningar etc.. men nada... får kolla testa igen.

8. Jake_

Jake_ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tror att det kan bero på att du hade "activate live filter" aktiverat. Då tror jag att du bara kan se alla matcher som spelas nu. Jag har inte den inställningen aktiverad. Kör på "activate league filter" och har sedan valt de ligor jag vill ha med.

9. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Stämde så bra så.. :)

men nåt annat som stör mig nu är att om man vill ha EPL så måste man scrolla som en galning genom resten av engelska ligorna innan man når andra ligor..(jobbigast på lördagar ) öskar man kunde välja divisioner oxå nåt som finns i scoreboard dock är scoreboard dåligt på att ge rätt resultat... visade 0-0 med 5min´s uppdateringar när det stod 4-0 till Man U... :confused:

10. Roboseal

Roboseal Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det ingen app för ishockey elitserien?

11. Jake_

Jake_ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har faktiskt ingen aning om det finns något för Elitserien.

Däremot mailade jag Aftonbladet som ju har en app för Iphone för Allsvenskan. Frågade om de inte skulle göra en även för android. Fick då detta svar:

Lär nog dröja ett tag med andra ord..

12. Danne W

Danne W Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då jag är en elitserie- och hockeyfantast av gigantiska mått mätt så kan man tycka att det är för bedrövligt att det är så ont om hockey-program. Man kan köra lite NHL-grejor men man vill väl helst följa sitt egna lag.

Jag skulle väldigt gärna vilja se en app som bygger på text-tv 377. Den kan sedan anpassas efter vilka sporter man vill se.

För er som följer hockeyn ännu mer och känner för att bygga något utöver det vanliga skulle en "eliteprospect-app" vara helt oslagbar.

13. mauno

mauno Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag mailade precis till Scoreboard och frågade om dom kan lägga till Elitserien till appen. Jag postar svaret här så fort jag har fått svar.

14. mauno

mauno Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kan inte fler personer maila Scoreboard och be dom lägga till Swedish Elitserien Hockey League. Ju fler som gör det borde väl sätta lite mer press på dom att fixa till det.

Mail: scoreboard-feedback at google.com

15. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ett enkelt alternativ fram till det kommer en app är aftonbladets målservice på mobilsidan. Har använt det i kväll till elitserien, hockey & det ger i alla fall liveresultat med målgörare. Behöver bara uppdateras mellan varven. jag har lagt in elitserieresultaten som bokmärke så jag snabbt kan ta mig dit...

16. mauno

mauno Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har nu fått svar av Google:
    Så nu är det väl upp till någon hockeyintresserad utvecklare att fixa en liknande app.

17. Enkido

Enkido Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den bästa appen vore MyFootball. Men den finns tyvärr bara för Iphone.

18. Salbazios

Salbazios Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter lite konverserande med Aftonbladet så verkar det som det kan tänker komma med en app för allsvenskan men knappast till denna säsong utan snarare nästa, samt att de släpper en för elitserien för Iphone, oss imellan verkar de lite insnöadde på Iphone men det är ju tyvärr inget ovanligt.

19. sniff

sniff Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

funderar på om man borde kontakta svenskafotbollsförbundet... de har ju den där livescore på deras hemsida så det borde ju inte vara så svårt för dem att lista data i xml-format som man då skulle kunna hämta och visa på telefonen.