Allt bisarrt långsamt efter byte till 2.1 - något fel?

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av joar, 25 maj 2010.

1. joar

joar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har just uppdaterat till 2.1 mha den .bin-fil som står att finna i tråden "[Guide] För nybörjare: Hur man flashar sin Liquid Del 1". Allt verkar ha fungerat som det ska, men...

Allt går helt sjukt långsamt! Menyerna går segt, att starta upp Handcent SMS tar ca 45 sek (!), att öppna en konversation i samma program tar 15+ sek, och det är liknande tider i vanliga SMS-programmet.

Även menyer, byte mellan home screens, att öppna aktivitetslisten högst upp (vad den nu heter) - allt laggar och går långsamt.

Är det så det är innan man skalat programmet, eller är något fel? Jag hade visserligen backup på 3700 SMS enligt "SMS backup & restore", men det flöt ju fint under 1.6?

Vore tacksam för svar så jag vet om jag ska flasha tillbaka på en gång, så här kan jag inte ha det! Urk för lagg.

/joar.

2. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Av någon anledning är det onaturligt segt att öppna SMSappen i 2.1, vare sig man använder Stock eller Handcent.
    För mig tar det inte 45 sek, men det beror nog på att jag inte har lika många SMS sparade.

Förhoppningsvis är detta fixat när den officiella bin-filen släpps

3. dekadans

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

4. joar

joar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Huh. Illa. SMS:a är ju det jag gör mest - bara att byta tillbaka till 1.6 på en gång... Så snart jag laddat ner .bin-filen i 36kb/s. :(

5. joar

joar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

6. dekadans

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

7. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Det sägs att man inte ska använda backup och restore på sms eftersom sms lagras i olika format på 2.1 jämfört med 1.6. Lägger man in sms från 1.6 i gammal databasstruktur så blir det segt. Minns inte var jag läst detta dock. Testa att flasha med nyaste 2.1 utan att lägga tillbaka sms. Dock så är smsappen långsammare på 2.1 oavsett backup/restore eller inte.

8. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Verkar väldigt konstigt, min sms funktion är snabbare nu med med senaste .bin och batista än vad den var med 1.6. Sen så kan jag direkt säga att jag bara har runt 50 sms på mobilen eftersom jag inte backar upp dem när jag flashar nytt.

Om det är som Tomle säger att sms i 1.6 och 2.1 är "byggda" på olika sätt så kan jag tänka mig att det strular till det en hel del om du lägger tbx smsen efter flashning..

Jag har aldrig haft det problemet så jag skulle rekommendera dig att följa Tomles tips innan du flashar tbx till 1.6..