Allt försvann vid uppdatering

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Thundercat, 23 okt 2010.

1. Thundercat

Thundercat Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan inte hitta någon tråd om detta och paniken har infunnit sig.

Vaknade imorse och då hade alla kontakter från A till L försvunnit. Som tur var hade jag kvar min gamla telefon och förde över alla kontakter igen via Blåtand. Blev naturligtvis en del dubbletter från M, men det märkligaste var att alla överförda kontakter enbart innehöll namnet och inte ett enda nummer eller annan information.
    Tänkte att jag behövde uppdatera eller synka över datorn, så jag kopplade in den. Där fanns en ny uppdatering som jag valde att genomföra.
    Nu är telefonen helt tom. Inget finns kvar. Ingen telefonbok, inga appar, inga inställningar för datatrafik. Hur fan gör jag???:ehm:

Hur får jag tag i datatrafikinställningarna?
    Har något sparats när man uppdaterat och går att återskapa?
    Var fan är min telefonbok?
    Var är alla appar?

Mvh
    En som varit nöjd med X10 fram till nu

2. tobias84

tobias84 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Uppdaterade du via update service då och valde att inte återställa? har ingen säkerhetskopia på dina kontakter?
    apparna ligger väl under hämtningar i market så bara att installera igen.
    datatrafikinställningar får du från din operatör.

3. Stiff30

Stiff30 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det händer lätt när man kör uppdatering via SEUS. Du har väl en backup and restore app i din rullgardin, Alla appar finns kvar i market under hämtningar bara att ta ner igen. Dina sms/mms/datainställningar kan man få via operatörens hemsida. Dina kontakter har du säkert sparade på simkortet så där går du bara in i SAMTAL-KONTAKTER-KNAPPEN TILL VÄNSTER (glömt namn) TRYCK MER-IMPORTERA KONTAKTER.
    Lycka till

EDIT: Jag var lite sen :)

Last edited: 23 okt 2010
  4. Thundercat

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Njae, inte så lätt det där.
    När jag väljer restore (återställ) så kommer det bara upp "återställ" i övre delen av rutan, sedan händer inget.
    Nu hade jag väl en himl tur att tydligen Google-kontot hade sparat nästan alla kontakter (dock inte som det såg ut frånbörjan), men det märkligaste (och jävligaste) är att kalendern inte finns varken på telefonen eller på Google längre. Med andra ord har jag inte en susning om mitt liv just nu.
    Inställningarna för SMS/MMS/Internet fick jag från operatören, men skall det verkligen behövas göra allt på nytt bara för att man gör en enkel uppdatering.
    [EDIT PGA IRRITATIONEN LAGT SIG]
    Är det någon som vet om man kan få tag i förlorad info i kalendern? Borde det inte finns någon form av backup någonstans?

Last edited: 23 okt 2010
  5. LRI

LRI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

jag förstår att du är upprörd men det är väl upp till dig själv att göra backups, samt att läsa de varningsmeddelanden som kommer upp när man använder uppdateringsprogrammet.

6. Thundercat

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, det är helt upp till mig. MEN denna gång så fick jag inget meddelande om att göra en backup. Plus att den backup som ligger på SD-kortet (den jag gjorde senast) inte går att läsa av någon anledning. Jag ser den om jag går in och kollar på kortet, men jag kan inte starta upp den så den återställer mobilen.
    Är det någon som vet hur man kan lösa det? Även om den uppdateringen är några veckor gammal så skulle den rädda rätt mycket.

Jag har editerat mitt inlägg LRI, så det inte verkar så irriterat längre. Men jag anser fortfarande att funktionen är helt idiotisk, det där med återställning skall ske per automatik anser jag.