Problem: Allt från början

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Sorkas, 11 mars 2012.

1. Sorkas

Sorkas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nu varit väldigt frånvaradne från "scenen" ett bra tag, och nu har min Galaxy S börjat bråka något enormt, sitter fast utan root och Recovery 3E, skulle vilja roota så att jag kan göra en Backup.
    Jag har sökt i ett par timmar i diverse guider både här och på XDA, hittar absolut ingenting, jag har helt glömt allt om kernels och grejer, och har inte så mycket intresse i det heller, det jag vill är att: Roota telefonen så att jag kan göra backup på appar, meddelanden osv, sedan få in en stabild rom, original eller ej bryr mig inte, så länge navigation fungerar och att allt flyter på som det ska. Snälla, bespara mig detta letande i döda länkar! Jag använde tidigare Elofs lathund men länkarna leder ingenstans där längre.

Jag har gett sökande lång tid och mycket frustration, så döm mig inte för att jag frågar något det garanterat redan finns svar på.

Extremt tacksam för hjälp.

2. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Beroende på vad för version du sitter på (T.ex. JVT), så kan du bara dra in CF Root som kernel. Automatiskt rootad. Sen är det bara att backa upp med valfri backupapp.