Problem: Allt ljud försvinner

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Luzo, 24 feb 2013.

1. Luzo

Luzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Sedan ett par dagar tillbaka har jag haft problem med ljudet. Under flera nätter i rad har allt ljud stängts ned av oförklarliga skäl. Går man dock in i ljudinställningar ser volymerna OK ut. Justerar man dem händer dock ingenting.

Första gången detta hände stod (enligt BBS) AudioOut_2 därefter och tuggade sig igenom mitt batteri hela dagen varpå jag valde att göra en fabriksåterställning av telefonen. Detta tycktes hjälpa och ljudet kom tillbaka och allt verkade vara som det skulle.

Två dagar senare händer samma sak igen över natten, ljudet lägger av. Denna gång verkar det som systemvolym och notifieringsvolym av oförklarlig anledning dragits ned till botten. Jag ändrar detta och allt är frid och fröjd igen.

Idag, samma sak igen, vaknade och insåg att larmet inte ringt. Allt ljud i telefonen är dött, men alla volymskontroller visar att ljudet är på. För tillfället visar AudioOut_2 25 minuters partial wake lock men antar att det är till följd av mitt alarm som låg och ringde (utan ljud dock...) innan jag vaknade.

Någon som har en aning om vad som kan orsaka detta? Lösning? Hur kan jag felsöka?

Jag har provat att:
    - Fabriksåterställa
    - Stänga av Tasker som sköter ljudet på natten

2. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Du har inte satt igång "quit hours" i inställningar > Ljud ?

3. Luzo

Luzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hittade inga "quiet hours" under ljudinställningar. Du kanske menar "blockeringsläge" (som verkar uppfylla samma funktion) och nej, den är avstängd. :/

Nu har för övrigt AudioOut_2 ökat till 47 minuter wakelock (95%). Någon som vet hur jag hittar vilken app som orsakar detta?

4. masze

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Då har inte din ROM har inte "quit hours".. (Android 4.2 och Custom)

Finns tråd angående AudioOut... Här...

5. Luzo

Luzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Kör allt stock för tillfället! Har sett tråden och den gav tyvärr inte så mycket... :( Den verkar också diskutera endast halva mitt problem... Fattar inte vad detta kan bero på alls.

6. masze

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    måste ju vara någon app som ställer till det, eftersom allt var bra efter fr...

From me to you via tt™

7. Luzo

Luzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det skumma är att ljudet fungerade fint inatt, flickvännen ringde och det lät som vanligt, gjorde ingenting med telefonen förutom att just svara på samtalet och sedan på och somna om igen. När jag vaknade var ljudet borta.

Nu fungerar ljudet efter en omstart av telefonen men har fortfarande inte hittat källan till problemet... :/

8. SWEUP

SWEUP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    197

MINA ENHETER

Försov mig i morse. Alla volymer stod på max, kunde inte heller spela upp musik. Fick inte bekräftat att det var AudioOut men orsaken var iaf appen Vem ringde (paid), efter avinstallation o reboot så funkar allt.

9. Luzo

Luzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Imorse ringde inte mitt larm men allt ljud verkar fungera som det ska. Dock ligger AudioOut och håller telefonen vaken tills jag startar om den. Själv har jag inte Vem Ringde, hur kom du fram till att den var boven i ditt drama?

10. SWEUP

SWEUP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    197

MINA ENHETER

Kollade vilka appar som "Kördes" i bakgrunden, denna var den som jag installerat nyligen och efter att problemet försvann efter den avinstallerades så var saken biff

11. Luzo

Luzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

I see. Får försöka något liknande.