Alltså, hur navigerar man i detta forum? Går det inte att få se enbart det nya?

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av elof, 24 okt 2010.

1. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag har klickat på varenda länk tycker jag, men inte hittat något sätt att enkelt få se vad som är nytt i de forum jag är intresserad av.

Exempel:
    Jag är enbart intresserad av att läsa i Samsung Galaxy S-forumet, och där finns 83 sidor med trådar. Jag har redan markerat hela forumet som läst.
    Så hur navigerar jag nu enkelt till de trådar som innehåller nya inlägg? Det kan väl inte vara meningen att jag ska manuellt klicka på tråd efter tråd?

Längst ner på varje tråd-sida finns länken "nästa ämne", men där kommer man till början av nästa ämne.

Jag förväntar mig en länk typ "nästa ämne med olästa inlägg", som hoppar över lästa ämnen och som sedan hoppar direkt till det första olästa inlägget... Finns inte denna, i mitt tycke nödvändiga, funktion?

Allra helst ska man t.o.m. kunna navigera till nästa tråd m.h.a. tangenttryckningar. Likaså att läsmarkera hela forumet eller befintlig tråd som läst. Dvs slippa behöva sikta med musen på en "nästa ämne med olästa inlägg"-länk med muspekaren hela tiden.

PS. Bland alla mina försök att förstå läsnavigeringen i ndetta forum valde jag att prenumerera på "Galaxy S"-forumet, men ingenting syns under mina prenumerationer, så jag förstår inte vad prenumerationen ska vara till för eller hur funktionen är tänkt att fungera. Trots att inget syns under mina prenumerationer står det att jag kan sluta prenumerera på "Galaxy S"-forumet om jag i det klickar på menyn "Forumverktyg".

2. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Någon sådan funktion vet jag inte riktigt hur man skulle kunna implementera. Det går förstås, men då vi är beroende av existerande lösningar (färdiga produkter/plugins tillgängliga via vBulletin.org) så är det inte tal om att vi kan koda saker själva.

Vi lade dock in en ny, smartare, "Nya inlägg"-funktion idag. Om du tittar i menyn längst upp så ser du "Nya inlägg: xx (i yy trådar)" samt "Nya inlägg i". Den senare ger dig en lista över subforum, så att du kan lista nya inlägg endast i det subforumet som du är intresserad av, i ditt fall Galaxy S-forumet.

3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

Någon chans att det går att se något i stil med "nya inlägg i forum jag prenumererar på"?
    Nackdelen är förstås att man missar alla inlägg som egentligen är android-generiska men ändå ligger i något telefonspecifikt-möte.

4. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Det finns. Om du börjar premunerera på ett ämne eller underforum så kommer den visa om det finns olästa inlägg när du trycker på "Kontrollpanelen".

5. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Åhå! Tackar.
    Det gjorde det hela lite enklare. Tackar!

6. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Såg nu även separator-raden "Ämnena nedan har inte blivit uppdaterade sedan ditt senaste besök men innehåller fortfarande olästa inlägg.".
    Skitbra!

7. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Ytterligare ett önskemål:

Nederst på dessa "Nya inlägg"-sidor, placera en knapp för att Uppdatera aktuell sida.
    ...så att man slipper scrolla upp till toppen, klicka på "Nya inlägg i", leta upp och klicka på det forum jag just nu läser.
    Om man läser flera olika kanske man även råkar välja fel --> börja om igen.