Allvarlig bugg i Android, gör att filer kan kommas åt på SD-kortet utifrån

Diskussion i 'Allmänt' startad av tob, 24 nov 2010.

1. tob

tob Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Last edited: 24 nov 2010
  2. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    211

MINA ENHETER

Då buggen helt och hållet ligger i web-browsern så skulle jag tro att den kommer att uppdateras. Om buggen ses som allvarlig kan säkert Google skjuta ut uppdateringen utan att användarna själva går in på market för att tanka hem uppdateringen.

Om Google mot förmodan bara skulle strunta i buggen trots att Android-användare ser den som allvarlig skulle det resultera i att användarna slutar använda den browser som följde med Android och i stället laddar hem någon annan browser från market.

m v h Henrik

3. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Baseras i princip inte alla browsers på webkit-koden som så jag förstår det är där exploiten ligger? Får väl se hur duktiga alla tillverkare är, känns att Google kan ha det fixat relativt snart. Men det blir onekligen intressant att se hur de kommer att lösa detta. Fast det kanske är bestämt? Såg ut så på länken att den kommer med 2.3? Riktigt roligt... Tur att man har rootat sin och kan köra in AOSP-ROMs isåfall.
    Jag har väl dock inte så mycket intressant på mitt SD-kort (fotar i princip aldrig).