Problem: Allvarliga problem här, akut hjälp behövs!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av eriksson90, 4 feb 2012.

1. eriksson90

eriksson90 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Hallådär!

Nu börjar min Samsung krångla en del..

Har problem vid laddning av telefonen när jag t ex sätter i USB sladden och låter den ladda i några minuter.

Från att ha ca 22% batteri kvar, och på några minuter har jag 100%??? med usb kabeln ikopplad.

Det första jag märkte när problemen uppstod var när jag var ute och åkte bil, sätter alltid min Samsung i samsungs egna bilhållare gjord för galaxy S2. Jag fick koppla ur och i flera gånger innan den kunde börja ladda, när jag väl kopplat i den och börjat ladda så kunde de helt plösligt sluta ladda igen. Typ som om jag körde i nå gupp på vägen så telefonen vibrerade lite.

Det verkar liksom glapp på nå vis, det där ljudet som man hör när man kopplat in en grej i datorn. Det ljudet kan komma när som helst efter att jag stoppat i USB kabeln. Och direkt efter kan ljudet komma som man får när man kopplat ur något. Använder windows 7.

Och idag märkte jag när jag haft telefonen på laddning över natten med vanliga laddaren. När jag väckte telefonen så flimmrade hela skärmen. När jag tog ur laddaren så fortsatte det. Jag slog telefonen mot min egna hand för att se om det hjälpte och flimmret upphörde.

Och jag provade stängde av telefonen för att se om det hjälpte. Men när jag slår på den igen så kommer det upp en batterisymbol och en gul varningstriangel och en tempmätare bredvid.

Och efter varje laddning man gör, så larmar telefonen när den är fulladdad, det kommer upp ett meddelande: Info: Batteriet fulladdat, koppla ur laddaren.

Det meddelandet har sedan stått kvar där även när jag tagit ur laddaren och allt.

Jag fattar inte hur alla dessa problem kunde börja uppstå, från ingenstans.

Jag har inte gjort något speciellt med telefonen senaste dagarna heller.

Finns det något att göra eller måste jag lämna in den där jag köpte den?

Jag köpte telefonen på Thephonehouse dagen innan den "riktiga" releasen blev av i alla butiker.

Så garanti har jag ju kvar såklart. Om det är ett år?

Snälla, någon måste hjälpa mig! Vore väldigt tacksamt.

Hoppas någon vet vad man kan göra.

Tack så länge!

/Andreas

Last edited: 4 feb 2012
  2. garm

garm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Har du testat att göra rent USB-uttaget på telefonen? Om inte, testa att göra det med en ren tandborste.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. GsuS

GsuS Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Låter som ditt batteri håller på att ge upp, tycker jag.

4. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Låter som om usb uttaget är felande, lämna in den på garanti reparation.

5. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Var glad över att den laddar till 100% så snabbt? ;) Nej men som sagt var, rengör USB-kontakten och se... Annars är det bara att skicka in! Låter som att det antingen är fel på: USB-kontakten, Batteriet (mindre troligt tycker jag) eller någon slags fuktskada eller liknande!

6. eriksson90

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Tack för tipsen alla. Ska testa att göra rent med tandborste.

Annars får den åka in på lagning!

7. garm

garm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Hur gick det? Fick du nån ordning på luren?

8. eriksson90

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Ja jag tog en liten tandborste som man drar emellan tänderna och försökte peta lite. Men det var svårt. Det hjälpte inte alls.

Blir så frustrerad när man köper så pass dyr lur och så funkar inte grejerna. Har inte ens gått ett år sen jag köpte den.

Det är samma krångel än om inte mer krångel.
    Igårkväll somnade jag med 50% batteri kvar, när jag vaknade var telefonen helt död. Aldrig blivit så förut.

Känns som att batteriet är helt fuckat och dålig kontakt vid USB ingången!

Och igår ville telefonen ladda sig självt utan att jag hade något inkopplat..

Jag fattar ingenting var alla dessa problem kommer ifrån. Luren har inte varit i kontakt med fukt eller nånting, aldrig nån gång!

9. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Borde man inte kunna använda tryckluft på burk eller kompressor utan oljesprutning? Men annars är det nog bara att skicka in, ledsen hörredu...

10. Elvisp

Elvisp Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

BYT BATTERI!
    Har inget med usb kontakter o smuts där att göra utan det börjar bli kortslutning internt i batteriet.
    Fortsätter du använda batteriet kan det resultera i att du bränner sönder någon/några kretsar i telefonen.
    Då blir du utan telefon i minst 3-4 veckor i väntan på garantirep.
    Så lägg 200kr på ett nytt batteri och slipp strulet som kan bli med garantirep.

11. garm

garm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Byter du batteri får du gärna, väldigt gärna, uppdatera tråden med info. Eller, rättare sagt uppdatera gärna tråden hur som - bra att veta om man får likn problem.

12. Ampakin

Ampakin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Jag tycker mer att det låter som att det är dags för en inlämning till verkstaden för att byta ut usb-porten.
    Om man får lov att tro denna tråden så kan det tom bero på lindrig fuktskada.. http://androidforums.com/samsung-galaxy-s2-international/377331-spurious-battery-temperature-warning-2.html

13. Ampakin

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Fuktskador behöver inte uppstå genom att telefonen blir blöt, luftfuktighet räcker tyvärr för att fixa den biffen åt dig..

14. eriksson90

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Tack för tipsen!

Ska jag beställa ett batteri först och testa?

Vill prova lite först om man kan göra något själv. Man vill ju inte lämna iväg sin lur i flera veckor, som jag dessutom har så stort behov av idag.

Men konstigt ändå för när jag kopplar in usb sladden från datorn så dröjer de ett tag innan de står att den laddar. Det verkar så skumt. Eller kan batteriet påverka hur telefonen beter sig liksom? och vad som står på skärmen m.m.
    För lika idag när jag laddat telefonen full så står infomeddelandet kvar: "Batteriet fulladdat, koppla ur laddaren." Men det försvinner aldrig, trots att jag kopplat ur.

Och det händer heller inget på datorn när jag trycker i USB sladden, den verkar inte vilja ansluta. Men den verkar vilja ladda batteriet efter några minuter.

Men batteriet verkar inte varmt heller, mellan 25-30 grader, och då kollat med system info widget.

Och jag har fixat en bild på där man kan se vad som förbrukat batteri, och kurvan ser helt sjuk ut på slutet, väldigt upp och ner.

http://tinypic.com/r/2nt8x2p/5

Och så telefonen var ju död imorse som jag skrev tidigare, och slog på den så dök den där varningstriangeln upp med en tempmätare bredvid, precis som om det vore nå fel på batteriet. Jag är tvungen att försöka slå på telefonen flera gånger innan den hoppar igång och kan slå in pin-koden.

Och jag har använt telefonen som vanligt senaste dagarna och som jag alltid gjort. Men senaste dagarna har batteriet helt slukats upp på nå vis. Och det tar visst bara nån timme eller 2 innan det är fullt batteri från tomt.

Det är helskumt :S

15. Ampakin

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Läs hela tråden som jag länkade till, tror du kommer att känna igen dig :(

16. eriksson90

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Jag har läst igenom den länk du skickade. Och jag verkar ha samma problem som dom på den tråden.

Om man hade nära till en Samsung verkstad så dom kunde fixa det på några minuter. Jag vill inte vara utan telefon i flera veckor!

Och jag vill ju helst inte hålla på och fippla och skruva isär telefonen, då kanske jag sabbar bort garantin.

Det verkar ju som att jag behöver byta ut USB porten på min telefon och hela den kretsen. Och kanske tillochmed köpa nytt batteri.

Eller vad tror ni?

17. eriksson90

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Eller är det batteriet som förstört USB kretsen på min telefon?

Som en föregående talare nämnde.

Jag har ingen aning.

18. eriksson90

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Just i skrivande stund provade jag att stänga av telefonen, tog ur batteriet och försökte se om de är nå lort eller nånting. Men allt ser rent och fräscht ut, men tycker det var lite konstig lukt, luktar typ "dill" om batteriet.

Så satt jag tillbaka batteriet och så kunde jag slå på telefonen utan nå problem. Ingen varningstriangel, tempmätare eller nå sånt.
    I skrivande stund så har jag ett symptom, det är att det står att telefonen laddar av sig självt, utan något inkopplat.

Ska man köpa detta batteri kanske?

http://cdon.se/hemelektronik/samsun...axy_s_ii_black-14878910?show-review-page=true

19. Ampakin

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Har du någon polare som har en gs2? Bör väl bara vara att låna hans batteri ett par minuter isåfall? Beter sig luren likadant med det batteriet så vet du ju vad du bör fokusera på...

20. eriksson90

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

det vore något. jag har 2 kusiner som har samma telefon, men dom bor några mil bort och dom träffar jag så sällan.

Skickat från min Samsung Galaxy S2 via Tapatalk