Allvarligt, MMS funkar inte [LÖST]

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av DrLaban, 9 jun 2010.

  1. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    [EDIT]
    Jag har tidigare fått MMS att funka på en Magic och en HTC Tytn II:a och blev jäkligt konfys när det inte gjorde det alls på Nexusen.

    Det jag tydligen missat med att fylla i i Nexus-APN:en är "default" för Telenor Internet. Mycket liten men ack så viktig detalj.
    [/EDIT]

    Tjenare!

    Jag har läst Wiki-sidor, jag har kollat på forumet, jag har tagit kontakt med Telenor, jag har installerat andra ROM:ar, jag har kollat på HTC:s hemsida, jag har lagt till och tagit bort APN fler gånger än Google tjänar dollars per minut, jag har ändrat bildstorlek så den är mindre än 10KB, jag har testat Handcent, men jag har INTE fått det här med MMS att funka.

    Antingen är det här helt hopplöst för min del, alltså att det inte finns något sätt att få det att lira, eller också är det antingen ett steg, en inställning eller att det inte varit fullmåne som ställer till det.

    Kan man kanske få reda på vad faen telefonen pysslar med när man skickar SMS, så man får reda på om den ens försöker...?
     
    Last edited: 10 jun 2010
  2. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Här... Långt, långt, långt borta i forumet så finns det ett inlägg som faktiskt fungerade. Och det är faktiskt på söders inrådan som man kan få grejerna att fungera.

    https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=103236&postcount=63

    Nu vet jag inte om det påverkar något annat, som att inte kunna surfa, att den switchar nätet till något annat men i vilket fall! det lirar nu! äntligen!

    Nu ska jag testa om det räcker med "default" eller om man måste ha allt inkopierat i båda APN:erna... shit asså... detta aber.

    EDIT: Jahaja, "default" i Telenor Internet är allt som saknas alltså. Detaljer, detaljer. Nog så viktigt.
     
    Last edited: 9 jun 2010
  3. phrusher

    phrusher Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  4. Magnus Olsson

    Magnus Olsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag höll oxo på o strulade med MMS men en glad överraskning med Froy va att allt sånt fungerade utan att jag behövde göra nått. jag kör Telia.