Allwinner A20 WiFi-problem

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Doxster, 26 okt 2014.

1. Doxster

Doxster Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Jag köpte en platta till min son i julas. Närmare bestämt en Allwinner A20 (http://www.aliexpress.com/item/NEW-...-8GB-Dual-Cameras-HDMI-9-inch/1345239997.html).

Nästan från start har jag haft problem med wifit på den. Innan har det avhjälpts med att byta namn på wifit, eller andra konstiga slumpmässiga grejer.

Nu har jag bytt lösenord på google-kontot som används till plattan, och försökte idag logga in på Market för att kunna uppdatera lite appar och fixa lite nya spel. Det enda jag får när jag försöker logga in på market är att ingen anslutning går att upprätta, och det går inte surfa på den heller. Trots att jag får full pott på wifi-stapeln.

Ska tilläggas också att jag har tvingats ansluta till wifi genom WPS, när jag gör det genom nätverkslistan i plattan ansluter den men jag får ingen synlig anslutning på wifi-stapeln.

Någon som kan hjälpa mig? Android-version 4.2.

Mvh

2. Doxster

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bump, inga tips och trix?

3. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Detta är mitt standardtips, börjar bli lite tjatigt :-)

Testa att byta WPA/PSK-kryptering i din router från AES till TKIP. De flesta routers har AES som default (tex Telias Thomsonrouter som många har). Har du en annan router så kolla runt lite i inställningarna för den så hittar du nog det. Fördelen är bättre wifisignal med androidenheter men nackdelen är aningen sämre säkerhet (fortfarande väldigt hög) och lägre hastighet (G-standard 54 Mbps) men inte alla har så hög inkommande hastighet på sitt bredband så det spelar oftast ingen roll.

Förmodligen har du inget problem med dina andra enheter i huset, laptop, iphone eller annan smartphone utan bara på plattan men vill du förbättra wifisignal på plattan så får de andra enheterna snällt följa efter

Doxster gillar detta.
  4. Doxster

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar så mycket, ska testa :)