Alpha eller vänta på...

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av aalx, 10 okt 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. aalx

aalx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Just här och nu sitter man med S3 igen, är sugen på en ny, men saken är den att jag vet inte om jag ska köpa Alpha nu, eller om jag ska vänta på Note 4?

Jag tänker på Note 4, men sen kommer tanken på storlek upp och då tänker jag på Alpha, sen kommer tankarna upp på specifikationer och då "vinner" Note 4. Sen så kommer det bara upp att 70-80% av vad jag gör är ringer, SMS, musik, lätt surfande & "lätta" spel.
    Samt, idag har jag Alpha direkt på plats, om jag vill ha Note 4 måste jag vänta.

Alpha: Snygg, perfekt storlek.
    Note 4: (troligtvis) också snygg, perfekta specifikationer, men är den för stor?

Här ger jag mycket svar (kanske ger mer mot Alpha, men det är pga. den finns ute, har hållt den i hand & testat), men vad har folk och säga när det gäller att "investera" i ny mobil som jag kommer ha i 1-2 år.

Nackdelar?

Vill att den ska vara snygg & funka som den ska (och framåt).

Alpha vs. Note 4 = and the winner is?

Last edited: 10 okt 2014
  2. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 130
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Ett stort minus med Alphan är ju batteriet vid användning. "Närdeninteanvändstiden" är väl hyfsad men när den används så går batteriet fort neråt.
    Ett plus är ju utseendet.
    Note 4 är ju svårt och säga nått om egentligen då den inte är släppt. Men den kommer onekligen ha bra hårdvara och batteritid. Ett minus kan ju vara storleken men storleken kommer ju inte som en överraskning.

aalx gillar detta.
  3. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 289

MINA ENHETER

Blev grymt imponerad v alpha när jag höll i en på Medimarkt, grym telefon med extrem kvalité känsla. För min del stod det mellan den och Z3c, Z3c vann denna gång [emoji1]

4. aalx

aalx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Om du skulle bestämma dig nu("måste" bestämma dig nu), vilken hade du valt av dessa? Köpa Alphan eller vänta på Note?

5. aalx

aalx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Jag kollade in Z3C, spec. såg jag lite lätt bättre på den, men gillade designen, känslan av kvalitén på Alphan mer - därför jag "valde" den före Z3C hehe

6. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 130
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Om jag får lägga till Z3C så tar jag den pga den bättre hårdvaran, den otroliga batteritiden och att Z3C är en kanonlur på alla sätt. Och i perfekt storlek!!
    Får jag inte lägga till Z3C så blir det svårare. Note 4 är för stor för mig vid daglig användning men annars är den grym. Återstår Alpha, måste jag välja en av dessa två så blir det den men motvilligt pga den dåliga batteritiden men då jag har möjlighet och ladda den på jobbet så klarar jag mig. Men har man inte möjlighet till laddning på dagtid så skulle jag inte köpa den.
    Men utan tvekan så skulle JAG köpa Z3C idag. En suverän hårdvara och lur i ett underbart litet format.

Tapatalked!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.