Alpharev på en lur som redan är rootad och kör CM7

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Stennan, 4 dec 2011.

  1. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Tjo, Sitter på en Desire som är S-on samt rootad och kör CM7. Har dock haft problem med att senaste Superusern kräver S-off för att installeras och den senaste Rom Manager fastnar i en botloop när jag försöker göra en backup. Dvs clockwork mod har uppdaterats till 5.0.2.0 men SU har inte kunnat uppdateras i samma takt vilket verkar ge mig problem

    Därför känner jag mig manad att göra en S-off via alpharev då jag sitter på en HBOOT 0.80. Min fråga är om det är bara att köra på eller om jag måste backa min version till en HTC rom? Har en cd med alpharev klar och mobilen är i usb-debug läge.
     
  2. arvesen

    arvesen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    156
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Samsung Tab A 10.1
    Jag körde Revolutionary istället, kändes enklare än alpharev.
    Du behöver inte backa till en original rom, det är bara å köra! :)
     
    Stennan gillar detta.
  3. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    du vilken ROM du har spelar ingen roll.
    det är bara att köra in skivan, trycka nästa några gånger så är det klart.

    MEN, vill du ha övar din nuvarande installation,
    ta NANDROID, fixa S-OFF, wipa cache, återställ nandroid
    (om detta nu inte endart behövdes när man bytte partition table? jag mins inte)
    sen kan nu lägga in cm7r2 HBOOT så får du mer fritt internminne också om du nu kör CM7 :D

    (@arvesen, jag vet inte hur Revolutionary S-OFFandet går till, men har man en skiva redan så är det som sagt inte mycket svårare än att bota datorn med den och trycka nästa några gånger)
     
    Stennan gillar detta.
  4. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Tack för svaren, men jag tog det säkra för det osäkra och backade till orginal rom och eftersom jag ändå lekte med elden så passade jag på att lägga in Cm 7.1. Näst på tur är väl ICS, men jag väntar nog tills kameran och USB-lagring fungerar innan jag ger mig på det.

    Sen har jag för mig att man ska köra alpharev om man har bootloader <0.93 och revolutionary för de senare
     
    Last edited: 14 dec 2011
  5. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    Jag hade 0.80 och rootat och custom ROM när jag S-OFFade med Alpharev
    lite lustigt med säkra före det osäkra, det var nog snarare osäkrare, tänk om det inte hade gått att roota från original sen :P
     
  6. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Hmm, vet inte om alpharev stökade till det med min bootloader. Väljer Reboot to bootloader i CM7. Kommer till skärmen med de tre robotarna med skateboards och det står fastboot på huvudmenyn. Väljer bootloader och systemet skannar av sdkort osv och det står nu Hboot som huvud meny med fastboot/recovery/clear storage/simlock som menyalternativ. Väljer jag recovery hamnar jag i fastboot menyn efter det att jokerskärmen från alpharev blinkar förbi i ca 1 sekund. Har använt ROMmanager och sett till att Superuser och Clockworkmod är updaterade. Några förslag?