Problem: Alternativ skärmupplåsning?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av CrazyDriver, 16 apr 2012.

1. CrazyDriver

CrazyDriver Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Är en nybliven Xperia S ägare som tidigare har kört Xperia Arc. Gillar min nya telefon, men en sak stör mig något så in i h****te. :)

Finns det verkligen inget annat sätt att låsa upp/väcka telefonen än att trycka på powerknappen? Min gamla Arc hade en mikroskopisk powerknapp, men den gick i alla fall att väcka med knapparna under displayen och sedan låsa via en widget. Funkade smidigt. Men hur tusan tänkte man på Sony när man förväntas ha två decimeter långa fingrar för att komma åt powerknappen om du inte vill använda båda händerna förstås? Ärligt talat, hur kan man göra en sådan designmiss? Touchknapparna ska vi bara inte tala om, men det är en annan historia.

Så nu undrar jag om någon har kommit på ett annat sätt att väcka telefonen. Enda sättet jag har hittat är långtryck på kameraknappen, men då måste man gå omvägen genom kamera-appen vilket knappast kan kallas är smidigt.

2. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Lyssnar man på musik så kan man klicka på volymknapparna för att tända displayen, om man kan komma in på mobilen via det vet jag dock ej.

3. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Det går att väcka telefonen med volymknapparna om du byter lockscreen till en sådan som stödjer det. Jag använder Go Locker men det finns andra också, t.ex. Magic Locker.

4. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag har en fråga: Fick inte Go Locker att fungera om jag inte hade Go Launcher eller vad den hette, men eftersom jag ville ha orginallaunchern så fungerade inte den, finns det något annat sätt att få Go locker?

5. Andresin

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Nej, jag tror man måste ha go launcher (som i och för sig är bra). Prova Magic locker kanske då? Har ni andra tips på någon bra låsskärmsersättning?

6. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Får se om vi får nya möjligheter att väcka telefonen med annat än powerknappen med uppdateringen till ICS.

7. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Vet inte om volymknappständning av skärmen funkar, men en annan låsskärmsersättning är WidgetLocker.

8. Fredrik_Spindel

Fredrik_Spindel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Man kan som sagt använda widgetlocker och däri ställa in att man kan väcka telefonen med alla (fysiska) knappar. Dock fungerar inte snabbkortsfunktionen (ta kort från vilande telefon med kameraknappen) då den istället för att ta kort enbart väcker telefonen.

Därför skippade jag den inställningen då den funktionen är viktig för mig.

9. richardtenggren

richardtenggren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fast nu har du ju ändå fel, om du har skärmen släckt och pressar in knappen så kommer du ta ett kort. Trycker du snabbt på kameraknappen så tänds displayen och du kan inte ta kort längre:)

10. superjohan

superjohan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Går också ställa in att kameran bara startas utan att ta kort om man vill. Den inställningen är under kameraappen.

11. Fredrik_Spindel

Fredrik_Spindel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Det hade du fan rätt i, då var ju det problemet löst! (iallafall för mig)

12. Andresin

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Jag tänkte svara på det här en gång till. Det stämmer att man måste ha Go Launcher installerat men man behöver inte använda Go Launcher. Man kan alltså använda Stock Launchern med Go Locker. Jag provade alldeles nyss.