Fråga: Alternativ till Checkr i Android 7?

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av Scuttle, 15 nov 2016.

1. Scuttle

Scuttle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Finns det nåt pålitligt alternativ till Checkr för tillfället?

Har en näve kineskablar jag inte riktigtr vågar börja använda innan jag kollat att dom är ok...
    Jag har tittat på Ampere och kan konstatera att tåten som kom med Nexusen drar 500mA vid laddning från dator, är det vad man ska kika efter?

2. malajo

malajo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

Är inte Checkr pålitlig?

3. cam_neely

cam_neely Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Google Nexus 6P
    Platta:
    Sony Xperia Z4 Tablet
    Platta 2:
    Nexus 10
    Övrigt:
    Shield TV x2, CC with GTV x2, Huawei Watch,Google Home x10
  4. jogge

jogge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Checkr erbjuder ett mycket förenklat sätt att kolla kablar och jag vill starkt avråda från att bedöma en kabel som säker bara för att chekr godkänt den.
    För att kontrollera kvaliten på en kabel krävs en helt stabil spänningskälla och en noggrann strömmätare, något som inte finns i en usb laddare och mobiltelefon.

Problemet med lågpriskablar är att man använder smalare koppartråd än vad som krävs och detta kräver en mycket noggrann mätutrustning för att kunna kolla.
    Man är också mindre noggrann med passformen på kontakterna vilket gör att ytan som överför strömmen är mindre och kan orsaka för hög övergångsresistans med varmgång och brand som tänkbara följder.

Sen finns det givetvis lågpriskablar som är hur bra som helst, men det är något av ett lotteri.

Appar som chekr kan i bästa fall sortera ut de riktigt dåliga kablarna, men de kablar som är halvdåliga kan den omöjligt hitta, hårdvaran klarar inte att mäta detta tillräckligt bra.
    Det är enligt min mening just de halvdåliga kablarna som är farligast, för de fungerar en stund, när man sen tror att de är ok, blir de varma och går sönder, ofta vid sämsta tänkbara tillfälle.

bernard gillar detta.