Har varit sugen på kontrollen, men ett högt pris i kombination med avsaknad av analogspakar så blir det inget köp. Finns det inget alternativ? Utan root.
Eller om man sitter på ett PS3 så kan man använda de kontrollerna...Kräver dock root och en app som heter Sixaxis Controller eller liknande. Funkar klockrent med GTA3 och emulatorer
Har testat det. Telefonen blev slö av root så jag unrootade och det var drygt att ändra tillbaks kontrollen till att använda på PS3an sen. Man kunde ju trott att det räckt att plugga in den via USB, men nej.
Polaren rootade sin SE Arc och den blev också tokseg men jag kan inte heller förstå hur det kan gå till. Har jag missat nånting om jag säger att det root gör är att ge appar tillgång till att utföra sudo-kommandon och egentligen inget annat?
Jag vet inte varför, men seg blev den. Startade om telefonen, vilket inte hjälpte. Navigering i menyer gick segare och telefonen klarade inte av GTA III utan lagg längre.
För min del funkade det fint att koppla ihop dosan med usb till PS3 så funkade det. Sedan måste man koppla om till telefonen/läsplattan, men tycker det gick smidigt.
Det är udda eftersom allt rooting gör är att ge dig tillgång till ditt administrativa konto. Det är lite som att logga in Admin i windows. Det gör ju inte din dator segare.
Jag förstår det, men det blev segare direkt efter att jag rootat och det var tillbaka på normalt direkt efter att jag unrootat.