Alternativ till HTC Desire? (för oss som inte orkar vänta...)

Diskussion i 'Allmänt' startad av Absentminded, 15 maj 2010.

1. Absentminded

Absentminded Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har gått i veckor nu och väntat på leverans av HTC Desire. Datum flyttas hela tiden fram och man blir lätt frustrerad. Har börjat fundera på alternativ till HTC för att slippa denna väntan... Någon som har förslag? Hade inte tänkt mig en SE X10, kan Samsung Galaxy S vara ett alternativ? Den finns inte i butik än, men hinner säkert komma in före HTC Desire.. o_O

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Har du kollat med Media Markt? I Göteborg skulle Högsbo få in dem igår.

Och Samsungs lär vara ett alternativ. Har aldrig testat nån Samsung förr men inte direkt hört något jättekasst om dem. Den ser ju bra ut på pappret :) Vet inte hur mjukvaran är dock. Hörde nånstans igår att de har pajjat den likt SE med sitt meck...

Last edited: 15 maj 2010
  3. Absentminded

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte heller provat Samsung, men Galaxy S kändes som ett alternativ till Desire. Tycker dock att den känns väldigt lik iFön - reglementsvidrigt!

Tack för tipset om Media Markt förresten. Nu är jag ganska gammalmodig och vill köpa den i butik - älskar känslan av att gå hem med en påse efter ett bra köp...

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

5. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Jadu. Samsung och programvara går inte ihop alls. Två trådar på 15 respektive 18 sidor i Spica-forumet vittnar rätt så bra om det, och det är bara om mjukvaran för att uppdatera telefonen.

Samsung tycker även att det är väldigt kul att byta ut fullt fungerande program med tungdrivna och instabila program som de har skapat själva. Lite 'Kolla vad jag kan!'-status över det hela.

Måste nästan säga att original 1.5 (Vanilla) bjuder på en bättre användarupplevelse än original 2.1 till spican.

6. Shodan

Shodan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

7. Absentminded

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Härligt! Eftersom jag är en norrlänning måste jag åka 20 mil till närmaste MediaMarkt, men det är lätt värt det om de har nån HTC Desire på lager! Ringer nu! :D

8. Absentminded

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar för detta! Samsung känns inte helt rätt när man ska välja telefon... :teeth:

9. Absentminded

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min väntan är över!!! Går in på Phonehouse om 60 minuter och hämtar min åtråvärda Desire! :D